/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
11000 campingpladser nuvi660
Fra : Toves_Henrik
Vist : 669 gange
500 point
Dato : 28-08-07 00:45

Jeg har lige fået en nuvi 660 og vil forsøge at indlægge 11000 campingpladser som jeg har fundet her.

http://people.zeelandnet.nl/sdejonge/archiescampings/dan2/

Jeg henter og saver filen som en csv fil

Derefter starter jeg poiloader og den finder garmin,

Jeg markerer den øverste installer........ trykker næste

Jeg vælger mappe hvorfra den skal...... og trykker næste

Jeg vælger ingen instillinger i det næste billede, men trykker næste.

Nu fortæller den mig at filen jeg har savet som csv fil er ugyldig, og spørger om jeg vil fortsætte ja eller nej

Jeg får samme besked uanset ja eller nej: Jeg bliver bedt om at kontakte garmin kundecervice.

Hvad gør jeg forkert

Henrik

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-08-07 06:39

Har ikke efterprøvet, men har to forslag:

1. Filen er i forkert format (der er mange slags csv'er). Konvertér til Garmin CSV med poiedit (http://www.poiedit.com/downloads.htm - husk at klikke på sponsorlink) og indlæs konverteret fil

2. Filen er for stor. Brug poiedit til at klippe nogle fra.

Ellers prøv forumet på www.gratispoi.dk/ (kræver tilmelding, men den giver ingen spam)

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 28-08-07 07:24

Jeg har nu kastet et blik på den fil euro11000.zip du hentyder til. Du er opmærksom på, at der er 5 forskellige .csv filer indeholdt i .zip'en. Du skal vælge den rigtige (den der ligger i et garmin katalog i .zip'en). Desuden kan du vælge filen euro11000.bmp og lægge samme sted på din harddisk. Resten af .zip filen har du ikke noget at bruge til.

Yderligere vejledning kan du finde i .zip'ens installationsvejledning:

How to install Garmin poi's: follow this link
Wie können Sie POI's installieren in Garmin: klick den Link:
http://www.poiedit.com/tutorials/garmin.htm