/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Spoleorm
Fra : Søsser
Vist : 1736 gange
65 point
Dato : 27-08-07 17:32

Hejsa
Vi har lige fundet ud af at vores hvalp har spoleorm. Vores dyrlæge havde desværre ikke en tid til ham i dag, men en kvinde fortalte mig, at i stedet for at vente på at få en recept af lægen til spoleorm, kan man sagtens købe medicin mod børneorm til dem... Passer det? Hjælper det på samme måde?

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 75 point
Dato : 27-08-07 17:46

Ja det kan man godt, men du skal have en der dækker alle orme,
det er jeg ikke så sikker på, at den til børn gør. Men har du medicin liggende så tag et kig i medicinleksikonet.

en af de typer der kan tage flere arter af orm Flubenol® vet. Bredspektret ormemiddel

http://www.netdyredoktor.dk/sw925.asp her er medicinleksikonet
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-08-07 18:31

Hvorfor kunne I ikke bare aflevere en lorteprøve til dyrlægen??? Der er vel ingen grund til en konsultation??

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 27-08-07 18:32

Tak for svaret bevi54.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-08-07 18:32

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-08-07 18:33

---hvalpen er under 3 mdr...

Kommentar
Fra : Søsser

Dato : 27-08-07 19:42

Bare rolig, han har lige været hos dyrlæge :)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-08-07 21:20

---så er det da SLET ikke nødvendigt med en undersøgelse og konsultation.....

Du kan bare smutte ned med en afføringsprøve i morgen... Så er du sikker på, at han får det helt rigtige, -i den rigtige mængde...

Næste gang han skal til check eller vaccination, så aflever en prøve et par dage før. Så er du sikker på, at få fanget orm på et tidligt tidspunkt..

Sådan gør jeg altid med Silke..