/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Garrard 401 pladespiller
Fra : antons
Vist : 1498 gange
300 point
Dato : 25-08-07 17:14

Jeg har mulighed for at købe en Garrard 401, og jeg har prøvet at lede efter hvad jeg skal give for sådan et dyr.
Men det har ikke været muligt.
Jeg har fået en pris på kr. 10.000 og det synes jeg virker voldsomt.
Jeg vil meget gerne eje sådan en, er der nogen i det her forum der har forstand på den slags som ved hvad sådan en er værd? Den skulle være fra omkring 1975 og sælger siger den er fuldt funktionsdygtig og at den ikke fejler noget.
På forhånd tak
Antons.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-07 17:17

500 kr ikke mer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-07 17:18

Se hvad du får for 1400, den klarer også 78-ere
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=36539

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-07 17:22

Citat
The Garrard 401 can still be bought on Ebay, but beware of quality issues as it is important that the motor and bearing are in good condition otherwise you can end up paying ten times as much to replace these worn items.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-07 17:24
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 25-08-07 17:50

den pris er vist ønsketænkning. og så er det jo ikke ligefrem verdens bedste pladespiller.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-08-07 17:50

Hvis den er fuld funktionsdygtig og du selvfølgelig er til vinyl, vil jeg sige max 2000,00 kr.

Med venig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 25-08-07 18:12

Solgte min på auktion sidste år. Den gik for 2900. Den var med den billige SME 3009 og med en gammel Shure pick-up.
Modellen er fra 1962.
Hvis du er ude efter en broadcast-pladespiller, var det nok en bedre idé at fin´de en EMT fra DR. Der er solgt mange på div. auktioner indtil for ca. 5 år siden. Enkelte er den kompakte model der ikke fylder meget mere end Garraden.
Men Hvis du er helt vil med Garrard, og Motor centerleje og mellemhjul er HELT uden felt, synes jeg at en pris op til kr. 3500 kan accepteres.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-08-07 03:51

Ham her skriver om sine erfaringer og hvad de forskellige har kostet ham. Se feks 3. afsnit
http://www.positive-feedback.com/Issue25/garrard_401.htm

Han gav ca 7000 for en perfekt, men igen den er jo nøjagtig det værd, som køber vil give for den.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 26-08-07 03:53

Og når en nu nævner ebay, så kan man da købe dem langt billigere der fra England

http://search.ebay.co.uk/garrard-401