/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Kollegieværelse ansøgning
Fra : makim
Vist : 668 gange
25 point
Dato : 25-08-07 17:11

Hvor tidligt kan man ansøge hvis man har fundet drømmekollegiet? jeg går kun i 2g men kkan man skrive sig på en slags venteliste eller?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-08-07 17:45

Tror ikke du skal regne med kvalificeret svar.

- Ubesvarede 2
- Besvarede 8
- Annullerede 6
- Slettede 1

hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-08-07 17:52

Kontakt dit "drømmekollegie" der kan du få svar.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 25-08-07 19:22

Du skal være optaget på en uddannelse

Accepteret svar
Fra : tronddk

Modtaget 25 point
Dato : 25-08-07 22:29

Du kan skrive dig op til et kollegieværelse et år før studiestart. I den første periode er du passiv søgende, dvs. at din ansøgning er blevet registreret, og du står klar til at blive aktiv søgende. I enkelte byer bruges begrebet passiv søgende dog ikke.

Du bliver aktiv søgende 3 til 6 måneder før studiestart, dvs. du kommer med i den månedlige indstilling. Vær opmærksom på at det kan varierer alt efter, hvor i landet du søger bolig.

Som aktiv søgende optjener du anciennitet. Den tid, du har ventet aktivt på listen, tælles op hver måned, og sammentællingen er grundlaget for indstillingen til en bolig.

taget ud fra http://www.ug.dk/min%20baggrund.aspx?article_id=artik-flyttehjemmefra

google er din ven og vel altid svare på dine spg (de fleste)

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 25-08-07 22:32

glemte at skrive at hvis det er et bestem værelse eller kollegie du vel ha eller et spicel sted så skal du spg kollegiet om man kan skrive op et år før at man starte

Godkendelse af svar
Fra : makim

Dato : 26-08-07 15:43

Tak for svaret tronddk.