/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Airbaglampe blinker Pug406 TS4
Fra : Mrn
Vist : 5866 gange
500 point
Dato : 22-08-07 19:17

Hej,

Nogen der ved hvor jeg "måske" kan fortælle mig hvor jeg skal lede for at finde fejlen.

Det er en Peugeot 406 2,2 Ts4 12/2000

Det er min Airbag lampe der blinker... det startede periodisk.. hvor jeg kunne køre flere kilometer, nogle gange flere dage... til at det blev mere hyppigt.

Jeg fik lavet en diagnose test, som fortalte at det var en stelforbindelse til det pyrotekniske 7 forreste airbag i passager siden.

Jeg har så ladet mig fortælle uafhængigt fra andre at de stik, der sidder under sædet, skal loddes.

Dette har jeg så gjort...men lampen blinker stadigt.

Jeg har en mistanke om at kontakten i midter konsollen måske er defekt. Den aktiveres ved brug af bil nøglen.

Vi har prøvet at målt kontakten, men der er forbindelse igennem ved begge kontakter. bare med forskellig "værdi" ((0.1 / 0.4) (ohm tror jeg det var)).

Håber der nogen der har prøvet lignede og evt. fundet fejlen.

Håbfulde hilsner Michael

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-08-07 19:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 19:33

Ellers vil jeg sige - der er kun en vej - aut. værksted

Den slags skal man ikke spøge med - den er ikke sjov at få i hovedet hvis der er overgang i systemet....

Kommentar
Fra : pims

Dato : 22-08-07 21:36

Der burde sidde en kontakt bag rattet, på ratstammen, som er forbundet til horn og airbag. Hvis den er ved at være slidt, kan den få airbaglampen til at blinke/lyse. Virker hornet når airbaglampen lyser?
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 22-08-07 23:53

Det plejer at være en løs forbindelse under sædet.Tjek det.
alimak

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 23-08-07 21:35

Vi har lige haft samme problem i vores hyundai Matrix - det aut. værksted sprøjtede noget kontakt væske/spray på (stikket under passagersædet tror jeg det var) og nu lyser den ikke mere .... 7-9-13.. den begyndte også at blinke periodiske for nogle dage at lyse hele tiden...

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 23-08-07 22:13

Hey, lige en en update, jeg har nu loddet begge sidder, uden held...

Men jeg bliver nødt til lige at springe på et andet projekt på bilen, da benzin pumpen lige er stået af.. typisk.

Så vender tilbage igen efter nogle dage..

men kom gerne med nogle flere inputs..

Jeg vil kigge på det ved retstammen...

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 12-09-07 20:33

Hvad skete der så med bilen? er lampen holdt op med at lyse? skal du ikke ha lukket spørgsmålet`? vores bils airbag har ikke lyst siden den fik kontakt spray på stikket under sædet.... måske værd at prøve? Vi fik det gjort hos et aut. værksted uden beregning.