/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Et kursus skal holdes..
Fra : Sialkot
Vist : 386 gange
30 point
Dato : 21-08-07 09:13

Hej

Jeg har en meget god ven, som skal snart holde et kursus ang " webudvikling". Skal han registrer sig som et firma først?. Det skal lige siges han KUN har tænkte sig holde ET kursus.

Det virker underligt at oprette et firma og så holde ET kursus og bagefter luk firmaet!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-07 11:47

Jamen, det er vel for at kunne trække moms og materaleudgifter fra!
Det er fuldt lovligt at gøre.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-07 11:49

Hov, du spørger om han skal..? Ja det mener jeg, eller ihvertilfælde momsregistreret og for at blive det skal man have et firma..så jo, det skal han...det behøver kun at være et fiktivt firma.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-07 11:58

næææh - men hvis der er penge involveret skal der skatteredegøres under alle omstændigheder i og med vedkommende så har en ekstra indtjening - for kun et enkelt kursus er det unødvendigt med en moms registrering

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 21-08-07 22:06

Nej, han kan angive det som b-indkomst.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-07 22:44

Ja det kan han da..men han kan ikke trække noget som helst fra så!

Hvis han skal kunne trække kursusmateriale og lign. fra, SKAL han momsregistreres.