/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Elektronisk startspærre
Fra : Gniske
Vist : 2590 gange
50 point
Dato : 20-08-07 18:47

Jeg har en BMW 316i årgang 1995, hvor der er elektronisk startspærre i.

Jeg har i dag ikke kunne slå den elektroniske startspærre fra af en eller anden årsag.

Fjernbetjeningen lyser fint, så det skulle ikke være den det er galt med.

Da jeg købte bilen fik jeg en ekstra lille nøgle med, som den tidligere ejer ikke vidste hvad var til. Kan den bruges til noget?

Eller har jeg mulighed for at slå startspærreren fra? Jeg kan sagtens komme ind i bilen med nøglen, men kan naturligvis ikke starte.

Det skal siges, at min viden om biler er yderst begrænset. Jeg bruger dem kun til at køre i.

En detaljeret forklaring og en her og nu løsning, hvis det er muligt.

Takker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 19:32

Du ringer til forhandleren i morgen tidlig.....

Her og nu løsning findes kun hvis man er biltyv.....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 20-08-07 19:34

har du ikke en instruktionsbog til startspærren. nogle uoriginale startspærrer kan slåes fra ved at dreje nøglen et bestemt antal gange med bestemte intervaller. har selv prøvet det i min forrige bil, en kia, hvor der var eftermonteret en uoriginal startspærre

Kommentar
Fra : pims

Dato : 20-08-07 19:53

På min Dodge Grand Caravan '96 sidder der en alarm, i forbindelse med startspærren, på selve hornet er der en lås hvor jeg kan sætte en lille nøgle i og slå hele systemet fra.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : Gniske

Dato : 20-08-07 20:08

Først skal jeg sige, at jeg ikke er biltyv

@ pims: Har du nogen idé om hvor jeg kan finde det nøglehul til den lille nøgle? Du skriver på hornet, men jeg har overhovedet ingen idé om hvor jeg finder hornet.

@trimare46: Jeg ved ikke om startspærreren er orginal eller ej. Jeg har ingen manual til den. Det ville ha' hjulpet mig. Jeg læser rent faktisk manualer

Jeg kan åbne motorhjelmen. Er der en som kan vise mig vejen til nøglehullet?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-08-07 20:21

Få en til dytte i hornet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 20:33

Citat
Få en til dytte i hornet

Det er der vist ikke mange horn der klarer uden tænding mere

Accepteret svar
Fra : pims

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-07 21:06

På min sidder alarmhornet i motorrummet. Mange gange ligner det bare en sort boks med et nøglehul på toppen, men der findes mange forskellige slags. Har du iøvrigt prøvet at pille pluspolen fra batteriet, ventet et øjeblik, og så monteret det igen? Det kan nogen gange nulstille elektronikken, så det hele virker igen. Det er da forsøget værd.
Mvh. Pims

Kommentar
Fra : Gniske

Dato : 20-08-07 21:38

@pims: Mange tak for dine svar. Det giver mig nogle muligheder. Du får pointene.

Jeg har opgivet at prøve i aften, men det skal forsøges i morgen tidlig. Ellers skal jeg jo med bussen

Godkendelse af svar
Fra : Gniske

Dato : 20-08-07 21:39

Tak for svaret pims.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 20-08-07 21:45

Håber det lykkes, det er træls at undvære sin bil...