/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Meget varm iduktionskomfur
Fra : lordfs1nelson
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 20-08-07 17:33

Når vi f.eks har 2 pander i brug på komfuret, bliver der meget varmt i skuffen under komfuret faktisk så varmt at man dårligt kan holde sin hånd på indvendig side af skuffen. Blæserne der sidder under hver enkelt kogeplade kører godtnok, men jeg syntes bare det er for varmt. Skuffen under komfuret er ca. 34 cm høj.

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 110 point
Dato : 20-08-07 17:58

Det er helt almindeligt at varmen "slår igennem" nedad under brug - også megen varme.

Læs f.eks. sikkerhedsforskrifter for induktionskogeplader:
Hvis der under kogepladen er en skuffe, må der ikke opbevares spraydåser, let antændelige flydende stoffer eller andre brændbare genstande i den. Eventuelle bestikindsatser skal være af varmebestandigt materiale.

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 20-08-07 18:28

I instruktionsbogen står der at den vil vise en fejlkode hvis den bliver overophedet og det gør den godt nok ikke. OK det må jeg så at leve med, tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 20-08-07 18:28

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 20-08-07 19:18

hvis det er mulig kan du isolere under kogepladerne med en tynd rockwol plade.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-08-07 21:26

Selv tak.

Citat
I instruktionsbogen står der at den vil vise en fejlkode hvis den bliver overophedet

Og netop derfor er det nok ikke så heldigt at isolere med rockwool, i hvert fald ikke umiddelbart under pladerne.

Kommentar
Fra : fisker5301

Dato : 21-08-07 18:40

prøv at se i manualen med hensyn til udluftning og placering af apparat over skuffe det tyder på at monteringsanvisning ikke er fulgt