/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvilke numre skal vi spille?
Fra : akaup
Vist : 633 gange
100 point
Dato : 18-08-07 13:03

Er med i et band bestående af én guitar, bas, trommer og én kvindelig vokal. Muligvis kommer der også et klaver/keyboard på senere.
Vi har spillet sammen et halvt års tid.
Vi har fået et job (spiller gratis ) i November, og jeg har lovet dem 2 x 1/2 time. So far har vi følgende numre der svinger:
Come Together - Beatles
Don't let me down - The Sandmen
Jolene - Dolly Parton
Be my baby - i Psyched up Jansis unplugged version.

Desuden har vi følgende numre på bedding:
Layla - Eric Clapton
Ring of Fire - Johnny Cash
Personal Jesus - Depeche Mode
Stairway to heaven - Led Zeppelin

De sidste numre har vi svært ved at få til at lyde godt - måske er vi ikke gode nok musisk, eller også er det bandets sammensætning der gør det svært. De første numre, der lyder godt passer vist til sammensætningen med én guitar, én sanger + resten.

Atlså vi skal have øvet flere numre op - men hvilke?
Det skal være dans-abelt, det skal være hits de fleste kender og ka' li, af ældre dato og de skal være rimeligt nemme at gå til. (Altså gerne med simpel opbygning som vers, omkvæd, vers, omkvæd, solo, omkvæd. - modsat f.eks. Personal Jesus.)

Forslag til numre der passer til ovenstående modtages med tak!
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-08-07 13:23

Prøv at se/høre på PS12 "lets dance" 1 + 2 + 3 + 4 CD'erne. Altid populært, mange forskellige hits, nogle knap så lette at spille, men her skulle du/I nok kunne finde inspiration til et par nr.

Blot et foreslag.

MVH

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 19-08-07 17:18

Altid populært er Creedence Clearwtater Revival og Lars Lilholt. Nemt at gå til og absolut spilbart. Meget af det kan fint fungere med en kvindelig vokal. Ikke mindst Lars Lilholt. Ellers er Viskinges henvisning til Ann Mette Eltens Let Dance rigtig god.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 20-08-07 09:48

Var inde på PS12's hjemmeside, og kigge på numrene på de 4 cd'er. Fandt et par mulige numre.
CCR - Have you ever seen the rain er også kommet med på listen.
Numrene må gerne have lidt mere rockpræg - så Lilholt er ikke så aktuel

F.eks. forslag til gode Beatles eller Queen numre, der er til at spille?
Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : marcmus17

Dato : 20-08-07 11:59

Jeg personligt vil anbefale numre som:

Beatles - Daytripper (lyder rigtig god og er slet ikke så svær igen)
Beatles - Back in the U.S.S.R.
Beatles - I´m only sleeping

Queen - The show must go on
Queen - We are the champions

evt. forslag til andre bands/sange fra denne æra:

The Who - Behind blue eyes
THe Who - My generation
The Jam - to be someone
Lightning Seeds - Three lions (god fodbold sang)
Johnny Cash - Folsom prison blues
The monkees - I´m a believer
House of the rising sun - The animals
Doo wah diddy - Manfred Mann

Prøv også at kigge Rolling Stones´ materiale igennem, samt Elvis Presley der er altid en vinder at finde!

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 20-08-07 11:59

Eigth days a week Beatles er fed, den kan jeg godt lide
Proud Mary med CCR er vel næsten et must
Mary Lou, evt i CCR versionen.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 20-08-07 12:00

Elvis: Burning Love

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 20-08-07 12:02

Beatles From me to you

Chuck Berry Sweet little Sixteen

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 21-08-07 11:21

Engang leverede vi backin til en sangerinde. Vi var netop instrumenteret som jer. Jeg kan huske hun gav: You are the sunshine of my life og Hotel California (Eagles). Netop de to numre er ret fede. Men måske ikke de fedeste dansenumre.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 22-08-07 22:27

Haløj

Fik set lidt på det sammen med de andre, og vi blev eninge om at øve på følgende numre til næste gang:
Whiskey in the jar - Metallica version
Sweet Home Alabama - den bør man jo spille, og er jo også simpel nok
Weak - Skunk Anansie - Uden for den årrække vi normalt spiller i, men et dejligt (og simpelt) nummer

Senere vil vi tage numrene med the Beatles, CCR og Elvis som nævnt i denne tråd.
Skriv endeligt gerne flere numre på

Mvh. Akaup.