/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
valg af min første mc
Fra : Banshee
Vist : 899 gange
75 point
Dato : 30-01-03 08:36

hej alle sammen!
jeg går og er lidt i tvivl om hvilken en mc jeg skal købe. jeg er faldet for en suzuki gsxr 250, men den skal drosles før jeg må kører på den, da jeg først kan tage mit mc kørekort om en måned.
er en suzuki gsxr 250 død når den bliver droslet, er der nogen der kender dens præstationer når den er droslet:
0-100 på ??? og så videre.
Ville der måske være bedre at købe en aprilla rs 125 eller en cagiva mito125?
er der nogen der gider fortælle mig fordele og ulemper på disse tre mc'er?? så ville jeg blive meget glad.
håber i gider at svare

Kommentar
Fra : inspectorclousseu

Dato : 02-02-03 09:27

Hej Banshee, og tillykke med din snart (forhåbentlig ) nyerhvervede status

Ud over at gsxr 250 er en ældre mc'er så er det en 4-takter så vidt jeg ved, og det er langt at foretrække end rs125'eren for det er to-takter. De skrøbelige i Stempel/cylender med den rigtige olieblanding/varme og holder i det hele taget ikke lang tid. Desuden oser og lugter de også en hel del med tiden.

Så hvis jeg vile jeg klart vælge Suzuki'en , eller evt. en GS500 (dog ikke en racermodel) som også drosles ned og alligevel har større moment en 250'eren og i de fleste også over de tilladte 33 hk.

Pøj pøj med det og velkommen til en verden på 2 hjul, den er skøøøøøn

Gsx1300R Hayabusa

Kommentar
Fra : Banshee

Dato : 02-02-03 10:21

jeg tror også det bliver en 4 takter, for de andre lyder som en tunet knallert 8O)
men kan du ikke lige prøve at forklare mig det med momentet igen(jeg har kun forstand på knallerter, endnu), hvad vil du fortrække af gs500 og gsx 250.
er en gs500 ikke lidt dyre i andskaffelse eller hva.
ved du hvad en fuld kåbe til sådan en svend koster

Accepteret svar
Fra : inspectorclousseu

Modtaget 75 point
Dato : 02-02-03 13:01

Gsxr250 fås ikke fra ny mere så det er brugtmarked der bestemmer priserne der.
Gs500 få's til omkring 50.000,- fra ny. Der er ikke meget at spare på en brugt i forhold til alder og km. da det er en populær model.
Fuld kåbe til gs500 ligger på ca. 8000,- men du får ikke køreegenskaberne som gsxr250, der er mere racerbetonede i styring og balance, fordi du sætter en fuldkåbe på.

Moment er godt af have til daglig kørsel da det giver mere bundtræk så du ikke skal skifte gear hele tiden. Dvs. den trækker langt tidligere fra bunden i forhold til gsxr250 der skal have langt flere omdr. for at bestille noget.

Jeg tror at de to modeller er stort set lige hurtige i acc. og topfart men forskellige i kørestil, og det kommer jo så an på hvad du mest er til. Jeg vil nok selv vælge gsxr250'eren da den er sjovest og der er jo heller ikke nogen der siger at dit valg er bindende da du er ny og kan ændre mening om mc'ere mange gange endnu og det er jo forholdsmæssige små penge vi snakker om her.

Konklusion: gå efter hjertet frem for fornuftkøb (helt klart min mening)

Vi ses på Linien nå du har fået mckort + cykel

Gsx1300r Hayabusa

Godkendelse af svar
Fra : Banshee

Dato : 02-02-03 14:11

tak for svaret inspectorclousseu
jeg vælger gsx'en da det jo er en rigtig drengerøvs maskine!!!
det lyder jo så fed med alle de omdrejninger :)

jeg kan næsten ikke vendte til jeg få det kort
hilsen Banshee