/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
fraflytning
Fra : jlbendtsen
Vist : 643 gange
200 point
Dato : 17-08-07 09:01

hejsa

Min kæreste er lige fraflyttet sin lejlighed hvor hun har boet i 9 år.
Hun snakkede så inden med viceværten om hvad hun skulle lave og han sagde at når hun havde boet der i så mange år var hun ikke forpligtet til at male men gulvet skulle slibes og lakkeres og træværket måtte hun ikke røre.
Hun fik så synet lejligheden igår hvor inspektøren sagde at træværket skulle males hvilket ville koste ca 3000 og 2000 for slibning og lakering af gulv (det med gulvet var hun jo så klar over)
Spørgsmålet er så om de kan tillade sig at bonne hende for maling af træværk når hun havde fået at vide at dette ikke måtte røres?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-07 09:39

Kontrakten er gyldig, ikke hvad en vicevært vrøvler om.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-07 09:56

Citat
og træværket måtte hun ikke røre.

Nu kender vi ikke ordlyden i sin helhed ved samtalen
med viceværten.
Det kunne være underforstået, "du må ikke male træværket selv,
det har vi prof til"

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-08-07 15:10

Ja det kan udlejer godt.
Der skal laves det der er aftalt i lejekontrakten og ikke hvad viceværten eller andre siger.
der sker jo en del slidtage på 9 år, så der er nok en del ting der skal ordnes, hvis det er anført i lejekontrakten at den skal nyistandsættes ved fraflytning.
Du skal bare betale og se glad ud, hvis ellers regningen er rimelig.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-08-07 21:45

Hvis det er alment byggeri, så er der nok noget opsparing til vedligeholdelse...

Eller er det privat udlejning?

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 200 point
Dato : 17-08-07 21:48

Måske kan du finde brugbar hjælp i dette link:

http://www.lejerfyn.dk/raad/Flytte.pdf

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 23-08-07 06:30

Tak for svaret Ysseven.