/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Klassisk melodi..hjælp
Fra : Kexe
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 17-08-07 00:11

Goddag folkens...

Jeg har hørt en melodi som jeg egentlig har hørt masser af gange (hvilket de fleste nok har)
men kender hverken titel eller kunstner... og håber derfor at nogen kan belyse sagen.

Jeg tror det er klassisk musik men er blevet lidt i tvivlt fordi det også kune lyde som noget fra et cirkus.. (nok til klovnerne).

Tænkte først "flight of the bumblebee" men det viste sig ikk at være den.
den er dog lidt i samme tempo, og jeg tænkte mig at den er blevet brugt i flere film, i scener hvor nogen skynder sig etc. og der bliver spoler fremad..

ved godt det er rimlig lidt info at få.. men de kunne jo være at der var en som lige vidste hvad jeg talte om.

kan nynne den.. men det er lidt svært her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-08-07 00:32

Citat
kan nynne den.. men det er lidt svært her.

Prøv bare at nynne - det er da et forsøg værd...

Du kan jo nynne på din komputer og lægge det på myspace

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 17-08-07 00:35

Nej nej...

HER kan du nynne den - og finde den;
http://www.midomi.com/

Kommentar
Fra : Kexe

Dato : 17-08-07 00:43

har prøvet noget "nynne-search" men ikke med stor held... nok fordi den er lidt ensformig og jeg kun kan nynne det lille stykke af den.

men anyways... her kan i hører mine "nynne-skills" og får en go griner samtidig

http://www.kexe.dk/nyn.mp3

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 17-08-07 01:39

Kender den også godt...
Men kan heller ikke lige sige hvad den hedder.

Den minder lidt om
Thunder and Blazes (Clown Polka)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-07 01:45

Kender den også...

Russisk dans

evt. Tjaikovskij

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 17-08-07 03:27
Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 17-08-07 10:13

Jamen det er da flot sunget.
Efterlader ingen tvivl.
Det er khachaturians sabeldans fra balletten Gayne.
vl h L

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-08-07 11:54

Selvfølgelig - sabeldans!

Nu har jeg i drømme i nat, danset russisk dans til den

Kexe - flot nynnet! Det er sjældent at man kan høre, hvad det er, men du gik klart igennem.

Moster'n

Godkendelse af svar
Fra : Kexe

Dato : 17-08-07 12:31

Mange tak for svaret jakjoe.

Og lige ledes for links

det var lige hvad jeg søgte... og navnet ringede en klokke med det samme..

fantastisk hjælp!!!

Mvh Kexe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 17-08-07 12:39

Jeg siger også tak for sangen....din beskrivelse fik også nogle toner frem.

mvh
jakjoe