/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Digital tv box-DVB-T A2B
Fra : lham
Vist : 613 gange
200 point
Dato : 15-08-07 18:41

Står overfor at skulle anskaffe en DVB-T A2B digital box. Har fået mange modstridende svar fra forskellige forhandlere i DK og Sverige.
Ønskes erfaring fra nogen der har købt hos Fyndsbørsen Sverige eller mobilnet Danmark

Virker produktet fra begge forhandlere her i DK med danske undertitler uden softwareopdateringer og er apparatet forprogrammeret til DR1 DR2 og TV 2-altså olug and play .

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-08-07 18:57

http://digsat.net/wbb2/index.php
Jeg tro du skal ind her måske, og melle dig til med e-mail og spørge

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-08-07 18:59

Kan se der er gået ØL i bogstaverne

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 15-08-07 19:07

www.zattoo.com

du kan se kanalerne gratis her + flere
(over nettet)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-08-07 20:11

GENERELT:

Boxe købt i udlandet kan IKKE garanteres at virke med undertekster.... (DK er et af få lande i verden der bruger det)

Boxe købt i DK burde ikke give problemer (men plug og play kan du godt glemme)

Du skal lige searche kanaler......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-08-07 21:32

DVB-T box er beregnet til brugere der modtager TV signal fra alm. antenne, fx på taget, men det ved du vel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-08-07 07:32

Så vidt jeg kan læse af de foreløbige svar er der ingen af jer der har haft erfaringer med køb fra et af de 2 nævnte firmaer.-DET ER DET JEG EFTERLYSER-der er jo en prisforskel på op til 2000kr for produktet ( ca 50% ) -også værd at tage med synes jeg.

Her et link til det der gjorde mig forvirret og tildels også forhandlerne !
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10518&PN=1

ja den skal kobles til tagantenne UHF

zatto kan ikke modtages hvor jeg bor og har forøvrigt ikke det jeg søger -nemlig en maskine der kan forsyne alle de apparater jeg har som kræver antennesignal så jeg ikke skal tumle med 8 set up boxe og 8 fjernbetjeninger til dem .

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-08-07 10:05

jeg har en nabo der har en DR2 boks type ?
han har prøvet meget for at få den til at på 2 fjernsyn,
det er ikke lykkedes, den kører fin med et TV

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-08-07 10:48

ferik
prøv lige at læse mit sidste indlæg -det du skriver om har jo ikke noget med mine spørgsmål at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 11:01

Læs nu selv indlæggene.....

Køber du boxen i Sverige er der INGEN garanti for den virker med DANSKE undertekster....

Danmark har et specielt problem hvad det angår og derfor SKAL boxen være købt her....

Så kan du jo bare stille som betingelse at det vitterligt også virker og ikke bare er importeret andenhånds....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 11:04

Hvorfor skal den absolut være købt hos Mobilnet Danmark ??????

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 16-08-07 11:14

CITAT
"nemlig en maskine der kan forsyne alle de apparater jeg har som kræver antennesignal så jeg ikke skal tumle med 8 set up boxe og 8 fjernbetjeninger til dem ."
det jeg skrev var:
jeg har aldrig hørt om en DR2 boks, der bruges til mere end et TV
det var så mit sidste indlæg i denne tråd

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-08-07 12:24

refi

Grunden til at jeg gerne vil købe hos www.mobilnet.dk er prisen -billigst i DK 2850 kr efter hvad jeg er kommet frem til ,men jeg er lidt nervøs for de har købt dem i sverige selv om de påstår den bare kan "opdatres " med en PC-så du har nok ret den skal købes i DK -hvis nogen kender til en maskine under 3500 der kan det samme som A2B-eren hører jeg gerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 15:14

Hvor mange fjernsyn har du da siden det er et problem ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 15:19
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 15:21
Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-08-07 07:08

refi tak for links til priser det ser relativt rimeligt ud -det er i hvert fald en dansk progtrammeret maskine-
jeg lader spørgsmålet stå åben noget længere det kunne jo være der meldte sig nogen med de efterlyste erfaringer