/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billig Forsikring
Fra : CerwinVega
Vist : 675 gange
65 point
Dato : 15-08-07 15:15

Jeg har ringet rundt til nogle forskringer og fundet hos Fair en pris til 7361 kr for denne bil, som jeg overvejer at købe.

Pegeo 306 Diesel 1,9
År 95
med træk
Vægt 1025

Det er første gang jeg skal have bil og har haft kørekort i 10 år
Bor alene og køre nok under de 20000 km

Er der nogen som kender evt billigere forsikring

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 75 point
Dato : 15-08-07 15:44

Hver gang jeg har skulle forsikre en bil har det vist sig at Alka har været de billigste

Men prøv at kigge på:

www.forsikringsluppen.dk

Der kan du sammenligne forskellige selskaber

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 15-08-07 15:46

Din alder og bopæl tæller også.
Selvrisiko, om der er friskadedækning, om der er bonustab og om kasko skal omfattes tæller også.

http://www.forsikringsluppen.dk/ kan du lave en foreløbig sammenligning af op til tre selskaber ad gangen. Prøv det, og kontakt så de to fire billigste og tjek op på de opgivne priser.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-08-07 16:09

Der er efterhånden mange forhandlere der sælger meget billige forsikringer sammen med selve bilen dette gælder også brugt.

VH

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-08-07 16:35

Søg efter GF-forsikring i dit område.
http://www.gf-forsikring.dk/

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-08-07 16:54

Det er ligegyldigt hvor mange år du har haft kørekort, det eneste der tæller er, om du har haft bil før og derfor har optjent anciennitet på forsikringen....og så selvfølgelig noget med din alder (dyrt for dem under 25) og bopæl.

Hvis den pris du oplyser er inklusiv kaskoforsikring, tror jeg ikke på du får det billigere nogen steder......og selv om det så bare er ansvarsforsikring er det alligevel noget mindre end mange andre nystartede bilejere giver bare for den lovpligtige ansvarsforsikring.

mvh dova

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 15-08-07 17:58

Synes det lyder rimeligt som førstegangsforsikringstager, men husk allerede inden et år er gået og undersøge forfra om du får en bedre pris hos andre - nu har du jo så encinitet.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 15-08-07 22:40

Prøv at kontakte:
http://www.thistedforsikring.dk/
Det er dog kun nord og vest jylland.
Jeg har aldrig været billigere og bedre forsikret..

Men et godt råd, hvis du samler dine forsikringer ved et selvskab får du typisk rabat
Store selvskaber er rådne.. Kender efterhånden til flere tilfælde hvor forsikrings tageren er blevet røvrendt af de store
Hvorimod jeg kender et par gode tilfælde for de der er forsikret ved de små, der er typisk mindre bøvl

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 16-08-07 03:36

Tak for svaret Kortoververden og mange tak for alle de andre indslag.