/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
1000 kopier-næsten
Fra : Sønder
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 13-08-07 18:48

Har nogen af jer skarpe hjerner oplevet dette: Når jeg arbejder med mine fotos (både i PhotoShop og fx. Irfan View og kommer tilbage til oversigten har PCen lavet adskillige kopier af mange af billederne - ofte kopier af kopier af kopier etc. uden at jeg -bevidst- har bedt den om det. Selv mens jeg er ved at slette, bliver den ved at lave nye. Kender I det? Gør jeg noget forkert? Hvem kan hjælpe?
Mvh. Sønder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 18:55

Smid en 100 kr. seddel i og se om den gør det samme

Det er vel ikke kopier, men genveje den laver....

Så programfejl måske.....

En tastaturtast der hænger...

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-07 18:57

Har du brugt CTRL + en tast i forbindelse med redigeringen?
XP kan lave sjove numre med billeder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-07 19:03

pas lidt på med at fjerne for meget for mange af de dobbelte filer er faktisk backup filer

men

hvis du har xp skiven så sæt den i og søg efter dupfinder.exe der bla er xp´s bud på at fjerne overflødige dubletter

eller finde den her:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=49AE8576-9BB9-4126-9761-BA8011FABF38&displaylang=en

udvis forsigtighed ved brugen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-08-07 19:04
Kommentar
Fra : vith

Dato : 13-08-07 19:51

Jeg kender godt problemet. Når jeg arbejder med billeder i Irfan View, sker det tit at der pludselig bliver lavet en masse kopier af billederne. Men ikke nok med det - der bliver også lavet kopier af kopierne! Som regel hurtigere end jeg kan nå at slette dem.

Det er hverken tastefejl eller tast der hænger!

Jeg har ingen løsning på problemet, men er begyndt at bruge Microsoft Office Picture Manager i stedet. Her er der ingen problemer.

Håber du finder en løsning - jeg følger med på sidelinien!

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 14-08-07 06:51

Ja et sted er der nok et problem med winxp billed håndtering,jeg var for en tid ude for det modsatte, der blev lige slettet en hel røvfuld billeder.

Hej.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 14-08-07 17:08

Tak for jeres kommentarer alle sammen -so far. Selv om ingen af dem løser problemet. Teil er måske nærmest løsningen, for jeg gemmer jo med ctrl+S. Nej, refi, det er faktisk kopier, vith beskriver problemet ganske nøje som jeg oplever det, men jeg vil nødig til at bruge picture manager, -nu er jeg lige blevet "expert" i Photoshoppen. Jeg venter lige med at acceptere og ser om der kommer det geniale svar, men tak i hvert fald til miritdk for tippet til at slette kopierne.
sønder

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 17-08-07 17:06

Tak for svaret Teil. Jeg prøver at gemme med musen i stedet for med ctrl og ser om det virker
Sønder