/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plantegning af mit hus?
Fra : mangorossa
Vist : 16545 gange
300 point
Dato : 12-08-07 14:52

Kan man egentlig finde en plantegning af sit hus på nettet?

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 12-08-07 15:03

Århus kommune har lagt matrikelkort ud på nettet og jeg vil gætte på at andre kommuner snart følger efter.

VH

Thomas

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 12-08-07 15:06

Lav evt. din egen.

http://www.imaginationcubed.com/LaunchPage

Kræver nok lidt øvelse.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-07 15:06

Plantegning, nej. Går ud fra du eftersøger en der viser husets indretning, osv. Men muligvis kan en henvendelse på teknisk forvaltning hjælpe. Nogen steder opbevarer man tegninger fra da man søgte byggetilladelse i sin tid. Ligeledes tegninger fra ombygninger, hvortil man har søgt byggetilladelse. Men det er ikke sådan i alle kommuner.

Ellers må man selv igang. En garvet auto-cadder laver det rimelig hurtig, hvis i selv gør forarbejdet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-07 15:07

Hvis vi bare tale grund, hus og kabler mv, hjælper el-selskabet kvit og frit. De har næsten alt liggende elektronisk.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 300 point
Dato : 12-08-07 16:41

Muligvis (uden at vide hvordan jeres kommune gebærder sig) vil man kunne få tilsendt et scan efter de gamle tegninger. Ikke sjældent var det 1:100 tegninger, der snildt kunne gå i en scanner og så ville de kunne maile dig en pdf. Men det kræver liiige en opringning til Teknisk Forvaltning, med håbet om de ikke er gået helt i selvsving over kommune-sammenlægningen (=den meste brugte undskyldning for ikke at betjene borgerne PT). For mit vedkommende manglede jeg lidt om kabelføringer på min grund. Indenfor en time havde jeg den fineste A3 tegning i farver tilsendt som mail fra elselskabet - kvit og frit.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-07 18:12
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-08-07 18:23

Hmmm Nordsted. Der er ikke noget der ligner en tegning på min matrikel der!

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 12-08-07 21:16

Tak for svaret 3773.
Det prøver jeg.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-08-07 21:34

https://www.ois.dk/default.aspx

Jeg kan ikke lave et login.. Ellers fin side

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-08-07 21:50

3773.... Jeg havde ellers på forståelsen at man kunne finde alt på det link, men jeg har ikke selv oprettet mig som bruger, så derfor har jeg ikke tjekket det.

Taunusanden .... ser at vi er enige

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 12-08-07 21:57

Jep, ved sgu ikke hvorfor jag ikke kan lave et login

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 13-08-07 11:53

Hmm, jeg ringede i foråret, til horsenskommune, for at spørge, hvem der var igang med at grave på den sti der er ud for min grund og inde på grunden.

Jeg blev bedt om at finde navnet på dem der var ved at grave, så de kunne finde ud af hvem det var og hvad de lavede.