/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Stomax
Fra : Dudder
Vist : 846 gange
100 point
Dato : 10-08-07 16:52

Hej
Er der nogen, der har erfaring med produktet Stomax. Jeg har tænkt på at købe det til min gamle hund, da han har frygtelig meget luft i maven, men hjælper det ??

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-08-07 17:42

ej... Det er vist noget, du skal snakke med dyrlægen om...

Hvad får han at spise?
Der findes jo gode fodere specielt til ældre hunde.. Hvor gammel er han?

De erfaringer vi andre evt. har med Stomax, kan du ikke nødvendigvis overføre på lige netop DIN hund.

--Luft i maven...? -Mener du at han prutter? Eller er hans mave udspilet?

Kommentar
Fra : Dudder

Dato : 10-08-07 18:19

Han fejler ikke noget, har været ved dyrlæge, det kunne jo være noget med lever og nyre, jeg tror bare, at hans fordøjelse er blevet dårligere med alderen - han er 8,5 år og ja han prutter, så det næsten ikke er til at være i stuen med ham. Han har ikke udspilet mave og han får seniorfoder fra Olivers, jeg har tænkt på at skifte, for det kunne jo være, at det var foderet han ikke rigtig kan fordøje.

Hvad med sådan noget som tyggeben - oksehud - kan de give luft i maven ?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-08-07 21:15

Vores den gamle hund pruttede også som en ulykke, men det gjorde hun helt fra hvalp. Hun var allergiker, men havde også en dårlig fordøjelse.

Hvis din hund river lunser af tyggebenene eller et stykke, hvis det er pnde, kan han godt få luft i maven af det. Vors pruttede også mere af Olivers. Men der var nu ikke den store forskel fra dyrlægens og Olivers, må jeg tilstå. Prøv at give ham lidt A 38 til hvert måltid. Eller lige før eller efter. Det er ikke sikkert, han vil æde det sammen med sin mad. Vores ville ikke. Så skulle hun slet ikke have noget, og kiggede på os, som om vi ville forgive hende. Ellers må du prøve at opløse foderet, som til en hvalp. Det kan også hjælpe.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-08-07 21:25

Skift foder heller i dag end i morgen. Sørg for det er foder til ældre hunde.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-07 15:13

Hvor længe har han fået seniorfoder fra Olivers? Og har han altid pruttet?

Jeg tænker på, om det er på grund af foderskiftet, for han har vel tidligere fået noget andet foder, -eller om det er noget med hans alder..

Og du siger, at han HAR været hos dyrlægen... Snakkede I om prutteproblemet?
Blev han undersøgt for lever-nyreproblemer?

Hvis han ER blevet undersøgt, så tror jeg sagtens du kan ringe til dyrlægen og høre, om du må give ham Stomax. Det behøver ikke at koste dig andet end opringningen. Og så er du sikker på at lige netop DIN hund ikke tager skade af produktet.

Godkendelse af svar
Fra : Dudder

Dato : 11-08-07 15:35

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-08-07 16:01

øh... Tak for accepten af mit svar...