/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
mat bestik mm i opvaskemaskine
Fra : iwersen
Vist : 3831 gange
100 point
Dato : 10-08-07 16:29

Mit bestik i en ret ny opvaskemaskine bliver helt mat, og sidst var hele den indvendige
rustfri beklædning i dør og sider helt matte også.
Er der nogen der ved hvad der kan gøres.
Jeg har prøvetat justere lidt på afspændingsdoseringen, men det har ikke hjulpet.
Den e blevet passet altid med salt og afspænding???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-08-07 17:12

Formentlig noget galt med afløbet så den ikke kommer af med det snavsede vand.

Det kan være forstoppelse i afløbet, knæk på afløbsalangen , fremmedlegeme i afløbspumpen etc.

Se om den tømmer ordentlig ud når vasken er færdig. Det giveren indikering.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-08-07 21:05

Citat
Passet med salt

Er der salt tilbage i beholderen når du hælder nyt på, og evt. hvor meget er der tilbage.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-08-07 21:15

hvis ikke du allerede har prøvet, så køb de dyre opvasketabs der også er afspænding i. det hjalp min maskine med samme problem.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-08-07 22:48

Har du husket at komme afspændings middel i

Kommentar
Fra : fisker5301

Dato : 11-08-07 00:41

det kan evt være justering af saltmængden skal indstilles efter hårdsgraden på vandet, da ionfilter ellers ikke virker optimalt, normalt kan hårdhedsgraden oplyses hos vandforsyningen. såfremt det stod for lavt vil det være ok igen efter ca 5 vaske

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-08-07 01:23

Prøv at vaske med citronsyre (købes hos Matas). Det har taget det "matte" på vores glas, når der har været vasket XX antal gange. Herefter gentages processen igen... når det opstår igen.
Vi bor et sted hvor vandet er HÅRDT (meget kalkholdigt), og det sker på trods af installeret boligafkalker, men citronsyren (pulverform) klare ærterne (instruiktion på bøtten).
Hygge...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-08-07 01:27

NB: Skift af opvasketabs (mærke) hjælper også... lidt.
Fik engang fortalt af en VVS / EL-installatør at maskinen "vænner" sig til typen af tab's, og maskinen afvænnes ved at benytte et andet mærke... evt. kun en pakke og så tilbage til dem man normalt benyttede - det har til tider hjulpet... men ikke når først opvasken (glas) blev matte i det. Her hjælper citronsyre-kuren