/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Scooter Yamaha Neos-45
Fra : Gucci1704
Vist : 800 gange
50 point
Dato : 10-08-07 12:31

Suk, , gjorde mig klar her til morgen og sku til byen men....
Kommer ud til garagen,- og så sukket,- min scooter blev stjålet i nat.
Jeg vil anmelde det til min forsikring, ( ikke sikkert de dækker), men vil nu spørge dig først : Ved du hvad sådan en scooter kostede i 1999. Ved at jeg skal opgive ny-prisen og så beregnes der nedad i erstatningen fra dette år. Det var som sagt en 45´er .
Vi har 3-kroner som vores forsikrings-selskab.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 12:36

Du må have en kvittering på hvad DU har givet - hvad den kostede som ny finder forsikringen selv ud af....

Om forsikringen så overhovedet dækker må du kunne se i dine forsikringspapirer....

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 10-08-07 12:40

Har købt den brugt, men en dækning, regnes på samme måde uanset.

Venlig hilsen
Gucci

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 12:44

Citat
Har købt den brugt, men en dækning, regnes på samme måde uanset.

Der er jo ingen der forventer du skal kende nyprisen når du har købt den brugt.....

Har du kun lovpligtig UDEN tyveri dækker den ikke....

En evt. indboforsikring KUNNE komme på tale.....

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 10-08-07 17:11

Vores indbo skulle dække, men de vil stadig gerne have nypris.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 17:18

Den må de da selv fremskaffe - det er da ikke dit problem.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 17:18

Ellers skriver du bare 20.000 - så skal de nok korrigere....

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 50 point
Dato : 10-08-07 20:58

Jeg har kørt scootere45 i mange år og disse 45knallerter er faktisk faldet en hel del i pris (nypris forstås ) siden de kom frem og osse siden 1999.

Til eksempel er den jeg kører lige nu (Kymco) faldet fra ca. 13-14.000 til ca. 8.000).

Jeg talte lige med min mand om det og han mener osse at de fleste 45knallerter har kostet omkring de 13.-14.000 i 1999.
Prøv at opgive dette, de skal nok råbe op hvis det er helt ude i hampen

Held og lykke med det!

Øvøv, jeg har osse prøvet at få min dejlige scooter stjålet, den stod omme i vores baghave og var låst, endda osse med kædelås fordi der ikke ville være nogen hjemme hele den følgende dag.
Det var den bedste jeg har haft (Yamaha Jog) og jeg blev simpelthen så ked af det.
Kymcoen jeg har i dag, er da ok men jeg får aldrig en scooter som min gamle Y.Jog Den blev ikke produceret mere, derfor måtte jeg skifte.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-07 21:21

Det må være nogle forfærdelige kvarterer I bor i.....

Her er det ikke altid vi låser bilerne om natten - udfra devisen...

Hvis de vil stjæle dem er der ingen grund til de også ødelægger dem

Resten klarer vovsen

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-08-07 22:47

jeg bor langt ude op landet Refi men er født og opvokset på Indre Nørrebro (jaaaaaa, dén med Ungdomshuset ).
Jeg har aldrig fået stjålet noget som barn og ung på Nørrebro men SÅ flyttede jeg på landet

(det er sgu nok dem inde på Nørrebro som bestiller varer herude fra landet ) Politiet sagde i hvert fald at det måtte være et bestillingsarbejde - sådan noget med at VIDE at min scooter holdt lige dér, på dét tidspunkt og være forberedt på at den var låst i begge ender.
Man mente at tyvene simpelthen havde kørt en kassevogn ind i indkørselen og løftet scooteren op og så WRAUUUM.....

Kæft mand hvor var jeg dog ked af det
Det er jeg faktisk stadig, det var alle tiders køretøj.

God weekend herfra

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 11-08-07 01:28

Din indbo forsikring dækker da ikke et motoriseret køretøj.
En Neo´s 45 kmt kan købes for ca. 3-4000 på www.scootergalleri.dk
og på www.dba.dk
De vil finde en der, tage prisen og fratrække din selvrisiko.
Derfor får du stort set ikke en skid, men du kan være sikker på at det er en "skade", så din forsikring stiger så du lander på laveste trin og dermed betaler din forsikringsudbetaling tilbage mange gange.

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 12-08-07 13:47

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-08-07 23:45

selv tak gucci1704.

Jeg ønsker dig medgang i forsikringsspørgsmålet og prøv at lade være med, som udgangspunkt, at tænke at de nok 'vil prøve at tage røven på dig'!

Det er da så negativ en tankegang.

Hav en god uge.

Venlig hilsen Dorthe.