/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Tekster til undervisning
Fra : JamesirB
Vist : 720 gange
100 point
Dato : 10-08-07 00:28

Hejsa

Jeg skal undervise i en 9. klasse på en efterskole i engelsk, til det søger jeg nogle engelske tekster indenfor genrerne hip hop/rap og techo(?!)

Jeg har søgt vidt og bredt på google, uden at finde det store, så håber der er nogen der kan hjælpe, da disse musikgenrer ikke lige er min store interesse. Jeg tvivler faktisk lidt på om der findes en techno sang med en god tekst til, men håber at mine fordomme kan modbevises.

Så hvis du kender en sang, som har god tekst, så skriv meget gerne, det vil være til stor hjælp. Du behøver ikke tænke på om den indeholder bandeord eller andre underlødige ting - det er ok!

Hvis nogen har forslag til andre sange (med gode tekster!) indenfor andre genrer, så kom gerne med ideer, men jeg har selv en frygtelig masse, men gode ideer modtages med kyshånd.

På forhånd tusinde tak for hjælpen!

Accepteret svar
Fra : Calleman

Modtaget 100 point
Dato : 10-08-07 11:30

I 2006 fik kunsteren "Naz" en hel del omtale (i mainstream medier) pga nummeret "Hip Hop is dead". Det var måske en gennemlæsning værd:
http://www.completealbumlyrics.com/lyric/131171/Nas+-+Hip+Hop+Is+Dead.html

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 10-08-07 11:33

Hovsa, glemte lige et link som forklarer baggrunden godt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hip_Hop_Is_Dead

Kommentar
Fra : JamesirB

Dato : 12-08-07 13:55

Tusinde tak for dit svar, det er helt sikkert noget jeg kan bruge .. du skulle vel ikke kende andre ?

Jeg har tænkt lidt over at bruge Eminem - Stan .. da den er nem at gå til og også har et budskab, udover piger, sex, stoffer og penge

Godkendelse af svar
Fra : JamesirB

Dato : 14-08-07 20:01

Tak for linket og ideen