/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lys på Yamaha FS1
Fra : vestergade36
Vist : 1245 gange
100 point
Dato : 09-08-07 10:34

Forlyset på min Yamaha FS1 er meget svagt. Pæren er en 6v. Jeg har prøvet at gennemgå div. samlinger, og trukket en helt ny stelledning, men lige lidt har det hjulpet. Hvad mere kan jeg gøre ?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-07 12:09

Mål spændingen hele vejen tilbage gennem systemet. Har du spændingsfald, pga dårlige ledninger eller kontaktorer får du det så at se. Har du ikke, er det antagelig strømspolen der er dårlig.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 09-08-07 17:49

er det kun din forlygte der er svag ?
og/eller har du batteri på?

Kommentar
Fra : vestergade36

Dato : 09-08-07 18:01

Det er kun forlygten der er svag, og hornet er heller ikke for godt. Der er batteri på.

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 09-08-07 18:52

er forlygten koblet over batteriet ?
jeg har haft problemer med blinklys og horn... det var batteriet der var færdigt...
evt. tjek spæning på batteriet..

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-07 21:42

Forlygten er ikke koblet over batteriet.
Det er den kun på motorcykler.
Hvor mange watt er din forlygte på?
Prøv at fjerne batteriet, da det kan være det der sluger al strømmen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 09-08-07 22:19

Dengang jeg havde Yamaha FS1.. Ville jeg have kraftigere lys på, og monterede derfor en 35W pære, med det resultat at den brugte så meget strøm at den trak spændingn ned og jeg derfor fik dårligere lys. Det bedste resultat fik jeg med en 15W pære, trods tuning sprang den ikke når mit baglys ellers var i orden

Bare min erfaring

- Anden

P.S. Har selv en gammel FS1'er til at holde i stalden, skal bare lige samles "når jeg får god tid"

Godkendelse af svar
Fra : vestergade36

Dato : 14-08-07 09:02

Tak for svaret 3773.
Ved diverse målinger viste det sig at der var et stort spændingsfald over tændingslåsen. Den udskifter jeg og håber så det løser problemet