/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med Install. LCD TV
Fra : Yakuzaen
Vist : 538 gange
20 point
Dato : 06-08-07 20:09

Hejsa.

Har lige købt et Philips 32" LCD - Model 32pf5522D.

Ifølge manualen står der:

Tvét starter altid på Digital tilstand - Tryk på A/D for at skifte til Analog.
Første gang du tænder TVét vil der komme en menu op på skærmen.

Mit problem:

Der kom INGEN menu op på skærmen. og der sker intet når jeg trykker menu eller nogen anden knap.. hverken på tv eller på fjernbetjening. inkl A/D knappen selvfølgelig.
Det eneste der kommer frem når man trykker på nogen af knapperne, er at den viser det lille "X" oppe i hjørnet som om "Handling kan ikke udføres". ENESTE der rent faktisk virker til noget er volume op og ned.

Den står fast på den blå skærm (digital tv står der øverst).

Vi har kabel tv herhjemme.

Problemet er vi ikke kan få nogen menu frem eller i det hele taget komme videre fra den blå skærm - digital tv.

Nogen der har kæmpet med det samme???? og lige ved hvad vi evt har gjort forkert?

Har prøvet at holde menu inden i 5 sek, ja selv 10 sek...da der stod et 5 seks tryk på denne ville resette den til fabriks indstillinger.
Intet sker...

og ja antenne stikket og strømmen sidder til :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-07 21:46

Citat
Tvét starter altid på Digital tilstand

Har du ikke kabel TV ??????

Så skal du have en selector http://privat.tdc.dk/tv/selector/

Citat
Som kabel-tv-kunde har du automatisk digitalt signal i dit tv-stik. For at kunne benytte det digitale signal, skal du bruge en Selector digitalmodtager, som kan oversætte det digitale signal til dit tv.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 20 point
Dato : 07-08-07 11:14

Refi har misforstået spørgsmålet.

Med kabeltv har du ikke noget at bruge digitalmodtagefunktionen til, for mig bekendt sender ingen kabeltvnet digitalt- på en form som noget tv kan klare uden betalingsdekodere.

Noget tyder på at dit tv er defekt, og at det er en bytter. Måske er det bare gået i hårdknude, og skal hardware resettes. Læs nøje i manualen.
Det kan også være du har fået en forkert fjernbetjener. Havde kassen været lukket op i forretningen ?.
Når den ikke startedde med menu, tyder noget på at tvet har været tændt inden udleveringen.
Hvis det har stået som demo, kan man jo meget nemt have givet forkert betjener med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 11:21

Citat
Refi har misforstået spørgsmålet.

Netop derfor skriver jeg at selector skal til - UANSET om Tvet kan modtage digitalt eller ej....

Tror brugeren har en formodning om at ved køb af et TV med digital tuner kan modtages digitalt TV....

Ja det kan der, men IKKE fra kabelTV.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 11:22

Men derfor kan TVet selvfølgelig godt være i udu

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 07-08-07 12:10

Refi.
Lige denne gang er du vist på lidt usikekr grund.
TDC sender analogt, og det er det, spørgeren forsøger at få sit TV til at modtage.
At TDC også sender digitalt er uomtvisteligt - og smart, at man skal købe deres dekoder og tegne abonnement, ikke.
Der skal noget til at betale hr. Dyrmoses lille gave.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : Yakuzaen

Dato : 08-08-07 21:43

Tak for svaret transor.
Tv´et havde en defekt i menu systemet. :) er nu ombyttet