/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mitsubishi Carisma GLS (1996)
Fra : Corky01
Vist : 914 gange
200 point
Dato : 02-08-07 21:56

Jeg søger bedømmelser og tests af 'Mitsubishi Carisma GLS' (1996).

Har ikke selv kunne finde noget brugbart. Håber der er nogen der
kan hjælpe.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 02-08-07 22:30

Hej.

Det eneste som jeg sådan lige kunne finde var det her, måske ved du det allerede.

http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/bilmaerke/model/variant?make=Mitsubishi&model=Carisma&variant=1.8%20GLS&year=1996&id=34851619960901

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Corky01

Dato : 02-08-07 22:46

Ja den har jeg set.
Det er jo kun data. Der er ingen 'bedømmelser' eller 'test' på bilen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-08-07 23:01
Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 02-08-07 23:09
Kommentar
Fra : Corky01

Dato : 02-08-07 23:28

"Disse link er ikke nødvendigvis af GLS modellen men de fortæller om bilen, køreegenskaber, plads mm."

Sorry, men når de ikke handler om GLS modellen (og det gør ingen af dem), siger de jo netop ikke noget om køreegenskaber m.v. for netop den model.
Sagt på en anden måde; fordi f.eks. køreegenskaber på en GDI er gode/dårlige, er det langt fra sikkert det samme gør sig gældende for GLS modellen.

Der er dog et enkelt som kan bruges til lidt. Denne: http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?lnk=221&id=29&description=Mitsubishi%20Carisma%20(95-04)%20%20used.
Ser ud til her er tale om en samlet (om end meget kort) bedømmelse af samtlige Carisma modeller fra 1995 til 2004.
Så ikke helt ubrugelig. Hvis ellers jeg kan få oversat skidtet til dansk.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 03-08-07 00:00

Nu er de forskellige(GLS-GDI) jo bare forskellig udstyrsversioner, karossen og undervogn, ophæng, bremser mm er stadig det samme. Men den ene kan have extra lygter, visker på bagruden osv.
Men her er så en fri oversættelse:
Denne mellemstørrelse hatch back model, deler/har sit navn efter en kvalitet, som den absolut ikke har.
Luckily Mitsubishi glemte h (I Carishma), men det var ligegyldig for denne erupæisk byggede bil.
I dag er Carisma billig at købe, rimelig(ganske godt) bygget, og rimelig økonomisk at køre, men det er ikke hele sandheden.
Den er udpræget vippende at køre, har en trækmanglende motor, og har tendenser til at slå ud når man drejer rundt i alle sving.
Selv om man bare skal fra a til b,vil den hoppende køretur og den dårlige støjisolering få dig i dårlig humør.
Forskelligt Udstyr og motorer er forvirrende, er det bliver der mere af efter den anden formgivning som kom i 1999. Det bedste køb, hvis det kommer på tale, er benzinudgaven 1.8l eller 1.9l disel som kom i 2002, da den trængte til noget mere udstyr. Selv om de gamle Carisma's er meget billige som brugt, vil du måske stadig føle dig snydt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Corky01

Dato : 03-08-07 00:08

Okay. Tak for det.
Her er færre svar end jeg havde håbet at få. Men på den anden side, hvis man skal tro den omtale (når man ikke har andre at sammenligne den med, er det svært helt at vide hvor meget man kan forlade sig på den) så ser det ud til at det er noget bras man bør holde sig fra.

Får jeg ikke mere der er bedre, er pointene dine. Jeg lader spørgsmålet bliver stående til fredag aften (så kender alle deadline).

Kommentar
Fra : Corky01

Dato : 03-08-07 00:09

Foreløbig tak til dem der har svaret/forsøgt at hjælpe. :)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-08-07 09:10

Hej! Jeg har godt,set du spørger om en `96 GLS model.Den kender jeg desværre ikke,men... min bror har en årg.2000 Carisma GDI.Den har så kun kørt ca. 70.000 km.Han har altid været glad for den.(Fik den som ny).Jeg har altid syntes,den lyder lidt hård i "nikketøjet".Men det betyder tilsyneladende ingenting.Jeg tror nok Carisma`en er noget nedvurderet,den fabrikeres heller ikke længere.Men,det er ingen ringe bil,holder sig godt i plader og lak.En vigtig ting:Den skal ha`den rigtige type olie,det er den "kræsen" med.Alt er jo relativt,ikke mindst med biler.Selv har jeg kørt 170.000 km. i en årg. 1997 Vectra.(Kørt ialt 253.000).Den var også meget udskælt,gennem flere år.Men min har været meget driftsikker.Kun kostet mig alm.service.Min indlæg,er nok ikke til det store hjælp,men jeg mener bare at èn ejer af en bestemt bilmærke,kan være uheldig og synes det er en rigtig "skodbil",men den anden ejer,af samme mærke synes det er en superbil.

V.H. Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-08-07 11:39

Sålænge der er 2 mennesker på jorden er der uenighed.....

Folks erfaringer osv. med netop den slags kan du IKKE bruge til noget - medmindre:

De alle påpeger det samme - så er der nok noget om det.....

Derfor kan du kun holde dig til HVOR populær lige præcis bilen er..... Det siger en del....

Selv den værste traktor kan være en Rolls Royce i de rigtige øjne....

En evt. test lavet for 11 siden siger ikke en "skid"......

Havde man lavet en test af Ford T da den kom frem var den sikkert også rost til skyerne - men ville du køre i den idag ??????

Kommentar
Fra : Corky01

Dato : 03-08-07 21:00

Mange tak for svarene!
Har læst dem alle med interesse!!

pallehansen -> De fleste af dine links er ikke meget værd (ingen bebrejdelse, blot en konstatering). Imidlertid har jeg sendt den engelske tekst til min mor (som er den der har fået tilbudt en sådan bil) og for hende var det nok. Er det nok for hende, er det også nok for mig.

Hermed lukkes.