/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Ny sokkel-hvordan?
Fra : jjbry
Vist : 2296 gange
50 point
Dato : 02-08-07 17:50

Hvordan og hvorledes laves der klar til en sokkel, jeg mener, er der ikke en formel man kan bruge så den bliver 100% i vinkel.
Gerne så enkelt og ligetil som muligt.

Tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-07 18:00

Jo - mål på tværs i de 4 hjørner - der skal være samme aftand

Den slags laver man ikke på øjemål.....

Bestil en landmåler....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-07 19:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-08-07 19:32

Citat
Det er et job der kræver viden.

Fra dit link

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-07 19:33

Ja ja, han kan bare det der ham Alex

Accepteret svar
Fra : annette-sejr

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-07 14:19

3 - 4 - 5 . Det er en gammel formel. Altså 3 meter i den ene retning og 4 meter i den anden. Også skal der være 5 meter imellen de 2 yderpunkter. Mvh. Annette. Ps. Skriv igen hvis jeg ikke har formuleret mig ordenligt.

Godkendelse af svar
Fra : jjbry

Dato : 03-08-07 15:12

Tak for svaret annette-sejr.

Det var lige den formel jeg , for længe siden, havde hørt om, men bare ikke kunne huske.

Et lille tillægs spørgsmål , hvad hvis det ene hjørne skal være skrå??

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 03-08-07 15:41

Jeg forstår ikke spørgsmålet ! ! Hvordan skrå ? Men du kan jo prøve med noget snor og et par pløkker ude i græsplænen, hvis du gerne vil have det visualiseret. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : jjbry

Dato : 06-08-07 22:43

Forestil dig en firkant hvor du skærer det ene hjørne af.
Det var nemmere med en visuel forklaring,
så hvordan vedhæfter jeg en tegning med et indlæg?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-08-07 22:46

Du kan tage et billede og lægge det ind her

http://www.peecee.dk/

Kommentar
Fra : JensJ

Dato : 23-10-07 13:12

C = kvadratrod (A*A + B*B)
eller
C = kvadratrod (A^2 + B^2)

^2 er "i anden"
A og B er de 2 sider som skal danne en vinkel på 90 grader
C er afstanden mellem de 2 tilstødende hjørner. (diagonalen)