/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vægge på badeværelset!
Fra : dodos
Vist : 1001 gange
20 point
Dato : 28-01-03 21:30

Jeg bor til leje og tør derfor ikke gå i krig med alverdens produkter, for at få væggene på badeværelset til at skinne.

Væggene er af vinyl, og i bruseren er der "sorte pletter" fordi jeg bruger en vinduesskraber for at få vandet væk.

Hvordan klare jeg den?

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 28-01-03 21:56

en tynd opløsning af klorin og vand er ganske glimrende til at fjerne sorte pletter

Accepteret svar
Fra : hansi.christiansen

Modtaget 30 point
Dato : 28-01-03 22:08

køb en flaske grundrens i dit byggemarked og følg brugsanvisningen på flasken.
skift din skraber ud med en ny!
god arbejdslyst.

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 28-01-03 22:47

Hej dodos

Gør som hansi skriver. Men husk at de sorte pletter kommer af manglende udluftning, så luft noget mere ud...

BDG

Kommentar
Fra : dodos

Dato : 30-01-03 22:20

Til Hansi:Tak for tippet med grundrens. Det virker, dog kan jeg ikke få alt af :=)

Til bdg: Hvis de sorte "pletter" nu var mug, tror du så måske ikke at de ville være i hele badeværelset, og ikke kun i min bruser niche??? Pletterne kommer som sagt fordi jeg bruger en forkert skraber, og den ligger allerede i skraldespanden..!

Kommentar
Fra : dodos

Dato : 30-01-03 22:21

Til Hansi:Tak for tippet med grundrens. Det virker, dog kan jeg ikke få alt af :=)

Til bdg: Hvis de sorte "pletter" nu var mug, tror du så måske ikke at de ville være i hele badeværelset, og ikke kun i min bruser niche??? Pletterne kommer som sagt fordi jeg bruger en forkert skraber, og den ligger allerede i skraldespanden..!

Kommentar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 30-01-03 22:27

dodos.> prøv med en gul/grøn svamp evt med lidt flydende skurecreme, det kan måske hjælpe

Kommentar
Fra : dodos

Dato : 30-01-03 22:29

hansi: desværre noget der ik virker!!! har prøvet det... ikke strap nok :=(

Kommentar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 30-01-03 22:34

dodos.-> mit sidste tips prøv lakrens(det man bruger til at rense lakken på biler!

Kommentar
Fra : dodos

Dato : 30-01-03 22:37

hansi: jeg skulle jo også gerne have en lejlighed når jeg er færdig :=) Min udlejer er en sur mokke for at sige det pænt, så jeg holder mig til grundrens.