/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil skal jeg vælge
Fra : Teamjepsen
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 31-07-07 20:16

Jeg vil lige høre nogen der har forstand på biler hvilken jeg skal vælge.
Jeg står med en BMW 316i 11 år gammel har kørt 185.000 er pæn og skinnende og uden rust, og en Opel Vectra i ca samme tilstand dog skal der ofres lidt på rust på skærmene. Det er en 1.9 automatgear og om den ved jeg at der aldrig har været nogle problemer med den og at motor er tip top.
Jeg har ikke en brik forstand på biler og kan intet lave selv, så jeg er mest interesseret i at vedligeholdelses og reperationsomkostninger ikke bliver for høje.
Så nu er spørgsmålet hvilken i vil vurdere vil blive billigst for mig i fremtiden.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 31-07-07 20:26

Det er helt sikkert billigst med Opel Vectra.... Da den er billigst i reservedele og det er en holdbar bil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-07 20:30

Bimmer helt klart.
Den opel du beskriver er begyndt at ruste, drop den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-07 20:40

Citat
så jeg er mest interesseret i at vedligeholdelses og reperationsomkostninger ikke bliver for høje.

1-1

Hvilken syntes DU SELV bedst om.....

Bimmeren bliver den billigste at køre i, men den dyreste at reparere på.....
Bimmeren er sandsynligvis også den dyreste i forsikring

Om 2-3 år skifter du alligevel igen, så de par rustpletter er nok ikke så vigtige...

Citat
Så nu er spørgsmålet hvilken i vil vurdere vil blive billigst for mig i fremtiden.

Som tingene er sat op her er der vist ingen tvivl om at opelen er billigst i det lange løb - om den så holder prisen er en anden sag...

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 100 point
Dato : 31-07-07 21:31

jeg har haft en opel vectra selv fra 93 hvis bare de bærende dele i oplen ikke er tæret op så betyder rust ikke så meget men er der begynden rust i de bærden dele så drop den.
køre du pænt og ikke brian kørsel så er bremserne meget holdbar på en opel mine bremser holdt 75000 km og det var i hele bilens leve tid med mig som ejer
når du tjeker automartgeart skal det skifte uden problemer er der mislyde fra gear kassen så SKAL du ikke købe den da det bliver meget meget dyrt at få en ny/brug gearkasse
nogle 1,6 og 1,9ér kan ha problemer med forlyset pærens springer det kan ordnes med en modstand er du ellers itvil med ople så kør til det nærmset opel værksted de kikker gerne og gratis på din opel for at se om det er et go eller no go
få skifte olie på et andet værksted en opel og lad opel om de vigtig ting som bremser og ect jeg har prøvet at få repet bensinpumpe med det resultat at de ødlage ander ting fordi de ikke kentet til opel,men det er op til dig bare du holder den og for taget tingen i optræk så kan den holde i mange år

mvh en meget meget glad tidliger vectra ejer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-07-07 21:41

Tandremmen skal skiftes oftere end i andre biler.
60.000 km
Det gælder opel.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 31-07-07 22:23

Opel Astra og Vectra ruster som bare f..... hold dig fra den når det er begyndt.
Men ja, Opel er væsentlig billigere i reservedele end BMW.

- Anden

Kommentar
Fra : jojoee

Dato : 01-08-07 08:00

Drop dem begge og find en fin Toytoa i stedet, der går du aldrig galt i byen

Hilsen Jørgen

Godkendelse af svar
Fra : Teamjepsen

Dato : 01-08-07 09:00

Tak for svaret thyfoon.