/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kun 128 filer på et 2Gb sd kor
Fra : 75653
Vist : 427 gange
50 point
Dato : 30-07-07 14:03

Hey
Er der nogle her dan kan hjælpe/forklare mig hvorfor at jeg kun kan kopiere 128 filer til mit ny indkøbte 2Gb sd kort, filerne er ikke forstore så det er ikke pladsen der er problemet.

Jeg bruger en kortlæser som fulgte med DigitalFoto, og Total Commander til at kopiere filerne med.

Hvordan kan jeg omgå denne irreterende begrænsning (og hvorfor er den der)

/Rex

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 14:08

HVAD er det for filer.....

Og tjek lige at der vitterligt ER 2 Gb på kortet....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-07 14:08

h-klik på denne comp. og vælg administrer
vælg så diskhåndtering
nu kan du se hvad den stick indeholder.

Hvis den bruges i camera, så bør du formatere den i dit camera.
ellers kan den formateres i diskhåndtering.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 30-07-07 14:12

- hvor meget fylder de 128 filer fysisk?

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 30-07-07 14:15

@Refi
Det er et 2Gb kort (ellers ville jeg ikke skrive at det er på 2Gb
)
Det er ganske normale Jpeg(jpg) filer.

@E.C
Stikken indeholder ikke noget..... Den er jo NY

@Alle
Problemet er at jeg kun kan få lov til at overføre 128 filer til kortet, uanset hvilket filer det drejer sig om, efter 128 filer melder systemet at stikken er skrive beskyttet.
Derfor spørger jeg om hvordan jeg kan komme uden om denne blokering

/Rex

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-07 14:19

Jo den gør...................................en partition som er formateret.

Gå nu ind og kig efter som jeg anviste..................ellers kommer du aldrig videre.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 30-07-07 14:20

filerne fylder knap 200 mb

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 30-07-07 14:20

Citat
Det er et 2Gb kort (ellers ville jeg ikke skrive at det er på 2Gb

Rolig nu...

Jeg betvivler dig ikke - men det er ikke ensbetydende med at det der står på kortet faktisk også er det det indeholder - så tjek lige...

Sandsynligvis er det fejlformateret...

Den kortlæser der fulgte med dit blad er sikkert kun usb1.0 eller 1.1

Hvis kortet er formateret i FAT HAR du en filbegrænsning på 128 - det skal minimum være FAT32

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 14:22

Formater kortet i det medie hvor det skal bruges og IKKE i kortlæseren....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-07-07 14:24

Ja Refi - det er bedst.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 30-07-07 14:27

@E.C
Kortet indeholder intet.

@Refi.
Det er faktisk en usb 2.0 kortlæser, der fulgte oxe en usb 2.0 hub med for kun 79 penge.

Men hvis du nu bare i første svar havde skrevet at fat kun kunne håndtere 128 filer så havde du fået points allerede der

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : 75653

Dato : 30-07-07 14:30

@Alle

Kunne i ikke bare have skrevet at fat kun knne 128 filer??? Så havede vi sluppet for alle disse taste tryk

/Rex

Takker for svaret Refi, det var bare det er skulle siges

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-07 14:34

Det er jo svært at vide HVILKE forudsætninger folk har INDEN man svarer.....

Det dukker som regel først op i løbet af korversationen.....

Hovedsagen er det blev løst....

PS....

Det kan lade sig gøre med mere end 128 filer...

Du kan lave fler biblioteker med HVER 128 filer

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 30-07-07 20:02

Det er jeg ikke sikker på min digitale billede ramme kan håndtere

/Rex