/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Opfriskning af gamle fuger
Fra : Preben78
Vist : 4867 gange
20 point
Dato : 29-07-07 22:47

Netop nymalet køkken - vinduer - skabe mm. HERLIGT - men fugerne mellem mine fliser kunne godt trænge til en OPFRISKNING. Hvad er det smarteste ( og nemmeste) Jeg kan berette at jeg har prøvet at smøre tapetklister rørt op i klorin, på og lade det side et døgn, men uden synlig effekt. Dette har jeg i øvrigt anvendt på vores " ældre " hvide plast havemøbler fra 1991, der er blevet rigtig pæne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 22:49

Det smarteste er at købe en fugepen i dit byggemarked, ca kr. 90 den findes i hvid og grå

Det nemmeste, at lade være, ej det giver et pænt resultat med pennen, men det er et tålmodighedsarbejde

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 29-07-07 22:51

Det eneste du kan gøre er at fræse dem ud, og fuge dem på ny.
Du kan leje en maskine ved Delpin, til at fræse fugerne ud, og så er det bare og fuge dem igen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 22:54

Og endelig kunne du brække de fliser ned og sætte nye op.....

Så er mulighederne vist nævnt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-07-07 22:55

jeg har nu selv brugt fugepennen på et marmorgulv, det blev et rigtigt godt resultat og ømme knæ

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 29-07-07 22:56

Dav.

Du kan se en masse rigtig gode råd i dette spørgsmål, som har været stillet før

God arbejdslyst og god fornøjelse.

Da vi skulle opfriske vores badeværelse brugte vi Grundrens, det er et fantastisk produkt og var osse meget effektivt her.

Men her er læsestof:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=60051

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : fynmurer

Dato : 02-09-07 12:43

tag en fræser og fræs de fuger ud der skal skiftes og fyld noget nyt i.
det den eneste måde at få et ordentligt resultat.

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 05-09-07 08:12

Væv og / eller maling kunne også være en mulighed ! Har også set noget med en stålplade der var oplimet, skåret til hos den lokale smed. Mine fuger er heller ikke særligt pæne på trods af adskillige forsøg med diverse mere eller mindre fantastiske produkter. Det der virkede bedst var faktisk fast brun sæbe der sad ca. et døgn. God arbejdslyst. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : dværgen

Dato : 07-09-07 18:59

det med grundrens er en rigtig god ide men hvis det ikke virker kan du altid tage ned til det lokale byggemarked og kigge på alle de forskellige produkter til opfriskning/rensning af fuger og et lille godt råd er ikke at tage den dyreste og heller ikke den billigste men den i midten den plejer at virke til en rimmelig pris. og hvis det íkke virker er der altid saltsyre men pas på det kan lave pletter.
og hvis intet virker kan du lige så godt skifte fliserne der er alt for meget arbejde i at skære fugerne ud og fuge om. håber det hjælper og god arbejdslyst

Kommentar
Fra : niklasss

Dato : 19-09-07 16:58

hej jeg er murer og der er kun to muligheder den ene er grun rens og rense dem hvis det ikk hjælper nok er der kun at sætte nogle nye fliser op det tager jo ikk lang tid det med at fræse fugerne ud kan man ikk da fliserne kan falde ned og de kan gå i stykker når man fræser da den fuge man bruger er meget hård håber det hjalp