/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
mangler en super scanner
Fra : snaken
Vist : 592 gange
50 point
Dato : 29-07-07 10:14

Jeg ønsker at få min HP scanjet 4570C scanner skiftet ud med en mere effektiv scanner. Jeg forsøger at blive nogenlunde papirfri, så ALT bliver scannet ind på min pc. For at spare tid m.v., savner jeg en lynhurtig scanner som kan scanne mange ark ind uden at jeg behøver at skulle ligge hver enkelt ark ind af gangen. (Jeg tror det hedder en arkføder?).

Prisen er ikke afgørende, blot jeg får noget grej som "bare rykker".

Håber nogen har erfaring med en supermaskine. I øvrigt skal maskinen også kunne bruges i en mellemstor virksomhed på kontoret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 10:42
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-07-07 12:25
Kommentar
Fra : snaken

Dato : 29-07-07 13:01

Ser ud til at denne her ville kunne opfylde mit behov: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=53448#

Har bare ikke lige en idè om hvordan en automatisk dokumentføder virker. Som det er i dag scanner jeg et dokument ind på pc`eren og bagefter bliver dette dokument overført til en bestemt mappe.

Jeg forestiller mig at en dokumentføder blot scanner hele molevitten ind på pc`eren, hvorefter jeg får vist samtlige indscannede dokumenter. Herefter skal disse så placeres til bestemte mapper. Er det korrekt opfattet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 13:58

Ja - og nej....

Scanneren lægger dokumenterne der hvor du har bedt den om...

Så det bestemmer du jo selv....

Du kan ikke scanne 10 dokumenter som så fordeler sig i 5 forskellige mapper.....

Dem må du flytte rundt på EFTER scanningen....

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 29-07-07 14:05
Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 14:08

Den er da sikkert også udmærket.....

Jeg har nu svært ved at se hvorfor den skal koste så meget....

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 29-07-07 14:30

Jeg forstår heller ikke den høje pris, men desværre sådan er det ofte. Kvalitet koster jo penge.
Jeg glæder mig meget til at få den afprøvet i praksis

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-07-07 15:47

Ja, Canon er altid god.
Hvorfor du ikke køber den det billigste sted, er selvfølgelig din sag:
http://webshop.hsdata.dk/direktelink.asp?id=19326
Du kan også købe en fladbedholder til den.
Du har vel købt USB-kabel med?
Men hvis du ikke har mere til dit spørgsmål, kan du jo lukke.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 29-07-07 15:58

Jeg plejer altid at handle hos pro-shop hvis ikke prisforskellen er alt for stor. De har en rigtig god service deroppe, men jeg må erkende at jeg ikke var opmærksom på så stor en forskel, så jeg vil prøve at få annuleret handlen.

Var USB-stikket ikke med som standard?

Kommentar
Fra : snaken

Dato : 29-07-07 15:59

pallebhansen> du skriver en fladbedholder. Øhh hvad skal sådan en bruges til?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 29-07-07 16:19

Canon DR 2580C
Fladbedskannerenheden er extra tilbehør, og bruges hvis man skal scanne bøger/blade, hvor du vil skære siden ud
http://www.canon.dk/Images/81_412480.pdf
Du kan også på denne side:
http://www.canon.dk/For_Work/Products/Document_Imaging_Systems/High_Speed_Document_Scanners/DR-2580C/index.asp
trykke: click here for an extensive 3D Demo
Så kan du til højre trykke: Enkelt papir-flere papirer-fladbed osv og se demo
VH Palle Hansen
NB: Nej jeg tror ikke der er kabel med, men det kan jo også købes i Bilka

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-07 16:43

Du kan få 2½ officejet for de penge - og jeg kan altså ikke se hvad den kan der er det værd

Godkendelse af svar
Fra : snaken

Dato : 29-07-07 16:45

Tak for svaret pallebhansen. Super links du der oplyser mig. Det ser ud til at være en super maskine som fylder meget lidt på skrivebordet. Jeg har en del USB af de hurtige slags liggende, så mon ikke de kan bruges.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-07-07 17:11

Ja, det er en superhurtig maskine, og så canon er altså bedst.
Jo de USB-kabler har du nok.
VH Palle Hansen