/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mitsibushi galant 2,o 16v GTI
Fra : Broderpivert
Vist : 818 gange
200 point
Dato : 28-07-07 13:15

Jeg er ved at købe en mitsibushi galant 2,o 16v GTI men vil gerne høre om det er dyrt i forhold til andre biler at lave bilen, nu tænker jeg på reservedele osv.?? Nogle der kender en internet side hvor man kan se priser osv?

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 28-07-07 15:20

Nu kan man mene hvad man vil om Thansen, men på deres side www.thansen.dk er det nemt at gå ind under 2 mærker der er nogenlunde samme årgang og variant, finde samme reservedel og sammenligne priserne på den måde.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-07-07 15:33

Citat
mitsibushi galant 2,o 16v GTI

Den slags er ALTID væsentlig dyrere i reservedele end andre biler.....

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 200 point
Dato : 28-07-07 15:51

Nu ikke for og være et svin... Men løb væk fra den, de har et meget dårligt ry i autobranchen. De ruster og koster MEGET i stumper og meget dyre i forsikring forde de er så dyre og lave.

Men når det er sagt så er den 2,0 16v GTI en meget fed bil og hurtig.

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 28-07-07 20:06

Jeg har arbejdet med at sælge bilreservedele i 40 år, og jeg vil aldeles omgående sige
det samme til dig, som flere andre har gjort.
Er det almindelige sliddele, som der skal udskiftes, er prisen for disse høj (i forhold til an-
dre bilmærker), men hvis du er pisket til at købe originaldele til denne bil... ja så vil du
blive rystet.......
Og samtidig kan denne bil have rustproblemer, hvis den ikke er blevet antirustbehandlet
fra ny og vedligeholdt med antirustmiddel.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-07-07 22:44

Jeg har hast ialt 4 forskellige mitsubishier.
Det kan være at reservedelene for en dels vedkommende er dyre. Men den skal næsten aldrig have nogle, så al i alt er den billig i drift.
Kun hvis man får såkaldt "service" hos mærkevareværkstedet, har de en forkærlighed for at udskifte dit og dat. Og det kan komme til at koste.
Mærkevareværksted udskiftede 2 gange bremse skiver indenfor 100000. km Derefter ordnede jeg bilen selv, og den kørte 100000 km uden bremseskift. Gik endda bagefter fint gennem syn.
Ny har jeg skiftet med skiver fra alternativ leverandør til langt lavere pris.
Kun sliddele og fjernbetjeningssenheden til låsen har været skiftet på 8 år.

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 29-07-07 10:30

Tak for svaret geu.