/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Skke noget lort
Fra : No1Here
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 26-07-07 03:35

Det er ikke Tour de France længere, men Tour de Skandale. http://tour.tv2.dk/article.php/id-7695506.html

Er der overhovedet nogen ryttere tilbage til at gennemføre løbet?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 03:48

Nej vi bliver vist nødt til at pumpe den gamle stålhest, for at komme dem til undsætning går den så går den, men den gik altså ikke for "kyllingen"

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 26-07-07 03:59

Nu skal du ikke være så skadefro. Jeg er pisse sur og skuffet, fordi jeg synes grundlaget for fyringen er absurd og tynd.

Jeg bor i Holbæk, og er sikker på at jeg så ham købe en liter skummetmælk i Aldi ca. 1 uge før Touren startede. Eller det kunne jo også have være en anden- men nu er jeg jo heller ikke italiener og tidligere toprytter, som har 100% styr på alting.......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-07 04:25

Jeg er ikke skadefro, jeg gider bare ikke at bruge min tid på at se sport, måske kan sådanne skandaler sætte time tallet lidt ned på tv sports udsendelser, man kan vel altid håbe

Kommentar
Fra : smik

Dato : 26-07-07 07:12

Mon ikke Ørnen fra Herning tager ham ind hos sig

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-07-07 08:24

Citat
Er der overhovedet nogen ryttere tilbage til at gennemføre løbet?
- ja da.

Det er bare ikke sikkert at det burde være nogen af dem som pt. ligger i top 20.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-07 08:38

De får hvad de fortjener.
Svindlere hele bundtet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 09:23

Hvorfor ikke bare acceptere det som det er....

Lad dem dog dope og sprøjte og operere som de har lyst til.....

Ens for alle...

Tag det som den underholdning det er....

Lad dem dog slå sig selv ihjæl hvis de har lyst....

Den ene rekord efter den anden bliver slået - der er vel ingen der tror må at evolutionen er skyld i det

Hvis folk har lyst til at se nogle "freaks" rende efter en bold eller slå andre fordærvet i en ring....
Så lad dem dog - der er jo ingen tvang - It`s all for money.....

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-07 09:43

Som Tour-nørd må jeg sige surt show

Ja, de er svindlere hele bundtet, når alt er forbudt. Ingen kører Touren på havregryn og c-vitaminer. Når selv et par kopper kaffe er forbudt, er man for langt ude.

Måske skulle reglerne omdefineres og tilpasses den virkelighed vi har.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-07-07 10:32

Gad vide om cyklerne er dopede med en lille elmotor.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 10:45

Og så kommer det lige frem at det hele drejer sig om en italiens journalist der har "set" ham i Italien hvor han skulle være i Mexico.....

Det hele ligner mere og mere ren pladderjournalistik....
Kan det overhovedet bevises...

Du kan virkelig ødelægge folk med "sladder".......

Og HUSK....

Det er jo IKKE doping der er tale om....
Blot hvor han "måske" har opholdt sig......

Viser det hele sig at være "opfundne" historier håber jeg virkelig manden får så mange millioner i erstatning at han kan blæse dem alle et stykke.....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 26-07-07 11:44

Michael Rasmussen har selv ansvaret for at have startet denne historie ved ikke at have orden i sine papirer.

Han ved at der er et enormt fokus på uregelmæssigheder i denne sport og burde derfor som en der satsede på et topresultat have haft 110 % styr på tingene.

Basso og Ulrich er heller ikke testet positive de har også "kun" overtrådt det etiske kodeks ved at have mistænkelig adfærd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 11:50

Vrøvl....

De er IKKE kontorassistenter - DE SKAL DYRKE SPORT....

Det er gået totalt over gevind og der er ingen sammenligning med basso og ulrich......

Det her handler jo IKKE om doping....

Manden er testet NEGATIV og har altid været....

Alt det andet må være som at parkere forkert og få en bøde - ikke en dødsdom.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 11:53

Bortset fra det - tror jeg ikke vi er blevet oplyst om ALT.....

Der ligger nok en del bag der først kommer frem senere.....

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 26-07-07 12:00

Nu var det hele ellers så sjovt - TdF2007 var på mange måder blevet mere uforudsigelig og spændende end de seneste mange års udgaver, og for os der til daglig bor i Tølløse har Kyllingens flotte præstationer på etaperne givet forhåbninger om, at TdF omsider kunne finde en ”ren” vinder - for Michael Rasmussen er jo ikke nogen svindler - men bare en ambitiøs og stærk ener.

Desværre har Kyllingen nu fået sparket, bare 4 etaper før målet - ikke at han er blevet smidt ud af TdF på grund af nogen forbrydelser mod reglerne, men er blevet fyret fra sit eget team efter at have løjet om sit opholdssted inden TdF. Hvorvidt løgnen og fortielserne er forbundet med noget snavs eller ej, det får vi måske aldrig svar på - men Michael Rasmussen er jo ikke blevet knaldet for at have taget doping eller andre forbudte stoffer. Det kan der kun gisnes om, og Michael må leve med at være under mistanke indtil han åbent fortæller sandheden på en troværdig måde. Måske der er noget om snakken - måske ikke!

Den øjeblikkelige udelukkelse fra Rabobank-teamet betyder også farvel til den videre Tour fra Pau til Paris, det er jo logik. Men Rabobak-teamet fortsætter resten af Tour’en uden Michael Rasmussen - og i den forbindelse kan jeg ikke lade være med at fundere over, hvorvidt Rabobank-teamet nu bare har fundet et alibi til at skaffe sig af med Kyllingen (der jo ikke har været den nemmeste at have med at gøre i det team, selv om han har været den bedste i teamet), og dermed fjerne fokus fra teamet som sådan og måske derved undgå at finde ”andre lig i lasten”. Det kan jo ikke undgå at undre lidt, hvis Rabobank-teamet har været helt uvidende om hvor Michael Rasmussen har opholdt sig eller hvad han har lavet, og teamet må da efter min opfattelse have et medansvar for rytterens handlinger i optaktsfasen til TdF, når han optræder som del af teamet. Hvad mon Rabobank-folkene har at skjule - lige som de fleste andre teams sikkert også har noget at skjule? Og hvad er der mon egentlig foregået af konspirationer forud for udelukkelsen, altså mellem TdF-ledelsen og Rabobank-ledelsen - for afgørelsen forekommer mig at være en anelse suspekt og finurlig.

Det er jo et game hvor pengemagten kan afgøre meget, ja det hele! Men hvis der er forbudte stoffer indblandet i den konkrete affære, finder jeg ingen nåde for hverken Michael Rasmussen eller det velansete Rabobank-team. Præmisserne for udelukkelsen forekommer mig dog en anelse mærkværdige, selv om han jo nok har været en rigtig kylling i omgangen med sandheden, denne Kylling fra Tølløse.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 26-07-07 12:03

Tjaa...

Sagen handler jo om at mandens "whereabouts", ikke har været iorden.

Det har han så fået 2 x 2 advarsler for, af de rette instanser, samt en bøde fra sit eget hold Rabobank.

Manden ER allerede blevet straffet for den manglene orden på sagerne og jeg synes derfor det er helt ude af proportioner at straffe ham endnu en gang.

Hvis en almindelig dansk statsborger bliver stoppet uden lys på cyklen "fordi nogen havde stjålet lygterne", så får han en bøde og så er den sag et overstået kapitel.

Hvis man så 2 måneder senere finder ud af at manden havde løjet og i virkeligheden havde glemt lygterne derhjemme, så er den sag altså stadigvæk ude af verden.

Jeg synes det er grotesk.

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-07-07 12:56

Citat
Bortset fra det - tror jeg ikke vi er blevet oplyst om ALT.....

Der ligger nok en del bag der først kommer frem senere.....
- ja de ved at han er dopet, og vil gerne være på forkant (have vasket hænder) inden det bliver offentligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-07-07 13:10

Citat
ja de ved at han er dopet

Nu er det jo ikke dem der laver dopingkontroller såååååå

Hvis Rabobank har så mange beviser som de påstår hvorfor kommer de så ikke med dem (eller tager tid at "fabrikkere dem")

Selv påstår Michael at han SLET IKKE har været i Italien den påståede dag (og han bor der sågar)

Det må da alt andet lige være nemmere at bevise en løgn end en sandhed....

Så HVORFOR alt det hemmelighedskræmmeri.....

Kommentar
Fra : pve

Dato : 26-07-07 13:28

Nej de tager ikke dopingkontrol, men det er der vel heller ingen grund til hvis man selv er med til at arrangere det ?

Rabobank dækker sig simpelthen bare ind. De har da absolut ikke interesse i at fabrikere beviser eller komme med dem de allerede har. Hvorfor skulle de ? Det eneste de vil, er at sikre at hvis der kommer noget frem senere så kan de sige til hele verdnen at de er det mest uskyldige cykelhold der findes og at de går forrest i kampen mod doping !!! Min bare

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 26-07-07 14:47

En clean rytter bør ikke smides ud på baggrund af indicier og politisk spekulation.
Det er helt oplagt en politisk beslutning,i og med der ikke er noget juridisk belæg for den. :

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 27-07-07 19:59

Citat
Og så kommer det lige frem at det hele drejer sig om en italiens journalist der har "set" ham i Italien hvor han skulle være i Mexico.....

Griner højt.

Indtil du fik en åbenbaring refi, hvad tror du så benævnelsen af byen Holbæk, 1/1 liter skummetmælk, og Aldi gik ud på?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 20:18

Er det en gåde

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 27-07-07 20:24

Nej det er ikke en gåde. Jeg kunne bare godt se det morsomme i at du ikke havde sat dig ordentlig ind i sagen før din første kommentar til spørgsmålet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 20:33

Citat
Jeg kunne bare godt se det morsomme i at du ikke havde sat dig ordentlig ind i sagen før din første kommentar til spørgsmålet

Fatter stadig ikke hvad du mener der er så morsomt - men det er nok mig der er lidt "fattesvag"

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-07-07 20:41

Citat
men det er nok mig der er lidt "fattesvag"
- er det en indrømmelse ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-07-07 20:54

Citat
er det en indrømmelse

Næh - det var nu en konstatering

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-07-07 20:57

Fair nok - og ovenstående kommentarer taget i betragtning vel også et godt spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : No1Here

Dato : 27-07-07 22:22

Tak for svaret qfha. Jeg ved ikke om reglerne skal tilpasses men jeg kunne godt tænke mig, at Rabobank havde fået sparket ud af Touren sammen med Kyllingen. Efter min opfattelse nytter det ingenting at en samling af hyklere og vogtere af den højt besungne dobbeltmoral fortsætter Touren, medens de kynisk slagter og lægger en rytters privat- og professionelle liv i ruiner. Det eneste Rasmussen er skyldig er at udføre en sportsbegivenhed med livet som indsats, og på de præmisser magthaverne har opstillet for at tilfredsstille sponsorer, seere, tilskuere og bagmænd.

TAkken er som vi ser et spark ud over klippen, når spørgsmålene bliver for svære, og når organiseret doping pludselig ikke længere er en fordel for holdet men en ulempe.
De skulle fanme skamme sig hele bundet.