/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
DOS netværk
Fra : danware
Vist : 301 gange
100 point
Dato : 28-01-03 10:45

Jeg har en pc som er meldt ind i et domæne, og en som er meldt ind i en workgroup...og begge maskiner skulle gerne kunne se hinanden! Det kan de også sagtens under Windows 2000, men når jeg prøver at boote op på en ghost (netværks) bootdisk, kan jeg kun pinge ip-adresser og ikke dns navne, så jeg går stærk ud fra at det har noget med dns at gøre! Men hvorfor?? Det er jo i teorien den samme opstilling som jeg har brugt i windows!

Kommentar
Fra : danware

Dato : 28-01-03 10:49

Det skal lige siges at maskinen der kører på domænet, har 2 netværkskort i, hvor det ene kører ud på domænet og det andet kører over til den omtalte maskine!

Kommentar
Fra : djarner

Dato : 28-01-03 13:13

Hvis jeg ellers har forstået dig rigtig ?

Kik på denne kommando i dos !

net use lokal drev: \\PC\delt drev password /user:bruger

eller kik på net use /h .. det er en fil hjælp til denne

Henrik

Kommentar
Fra : If

Dato : 07-07-03 14:50

Hej

for at det kan virke i DOS skal der være en fil der kan omsætte mellem IP adressen og navnet.
DNS navne er navne der bliver omsat af en DNS server ( der typiske er på internet), har du ingen DNS kan dette ikke gøres.

Du kan lave en LMHOSTS fil hvor du kan angive både IP adresse og NetBIOS navn.

Hvilke DOS /netkører du ?

Kommentar
Fra : Bamse82

Dato : 15-02-04 00:38

djarner>> det kræver dog at du har delt det bib. som du vil se fra din DOS!