/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lenco Grammofon
Fra : Rytterknaegten
Vist : 1025 gange
499 point
Dato : 24-07-07 22:43

Hej derude.
Min samleverske har problemer med at installere Lenco L-3866USB grammofon, er det noget man skal tage sig i akt for????
Mvh rytterknægten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 22:54

Næh....

Den skal bare plugges i usbstillet og 220 Volt

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-07-07 22:57
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-07 22:58

Du skal selvfølgelig installere programmet hvis det er komputeren du bruger....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 08:41
Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 10:06

Hej Allesammen.
Der kommer ikke lyd fra den grammofon.
Her skal lige nævnes at der kun er 13 GB fri og 256 Ram i pcén, det er jo ikke sikkert det er nok til at få grammofonen til at virke, eller??
USB er sat i, men hvad med de 2 små Jackstik:RCA linie ud??
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 10:19

Jackstikkende skal IKKE bruges....

Enten USB eller JACK

Når du har installeret softwaren (audiacity) er det egentlig bare strøm og USB.....

Min kører upåklageligt både på komputer og DVDafspiller(også usb)....

Har du andet lydudstyr (radio,dvdsfspiller,surroundanlæg o.lign.) så prøv den der....

Den kunne jo være defekt....

Er det blot fordi programmet ikke selv starter op så start det manuelt.....

PS:
Bruger du den KUN på komputer skal du bruge optagefunktionen for at få lyden ind....
Sådan er den nu engang konstrueret....

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 11:40

Hej refi.
Dette er "Rytterkonen" der skriver.
Når jeg installerer medfølgende cd rom, får jeg programmet ind...men jeg kan ikke finde stereo mix i microphone i dropdown menuen og bagefter skal man ind i edit og trykke audacity prefences for at få lyd igennem... Jeg får ingen lyd, så har du en ide om hvad jeg gør forkert?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:46

Du skal ikke pille ved noget stereomix.....

Den box bør være "grå" i programmet ellers er det et meget gammelt program.....

Prøv evt en opdatering af programmet.... (kan gøres fra hjemmesiden)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 11:48
Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 11:56

hej igen
har prøvet at sætte den til dvdafspiller, og den virker....
Så nu vil jeg prøve at downloade det nye program, og se om det virker, ellers vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 12:05

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 12:19

nu har jeg downloadet programmet, og det er åben.....så er mit næste spørgsmål, skal jeg indstille noget, eller bare trykke record (optage)...ja jeg er jo nok ikke den skarpeste inden for teknik...
mvh. rytterkonen
Ps. fik jeg besked på jeg skulle skrive

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 12:23

Du skal bare trykke på record - og sætte en plade på

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 12:26

Hej refi.
Der er vist ingen lyd, har du et nr Vi må ringe til?? Vi har 59122025
Mvh Rytterknægten.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-07 12:26

Må man have lov til at spørge om hvad sådan fyr koster?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 12:31

800 kr.....

Harald har dem....

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 12:32

Til Flower Power.
899,00 gode danske kr, hos Harald Nyborg
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 12:32

Sidder lige og tygger på hvad der evt. kan blokere din lyd - det burde virke.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 12:34

795 for 2 mdr. siden

I er blevet snydt

Nej - den er nu god nok.... Bortset fra jeres irriterende problem....

Men den virker da - det er jo konstateret....

Så fejlen ligger i din winopsætning......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 12:35

Prøv evt. en anden USBindgang....

Er det en notebook ?????

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 12:36

Ingen note book
Mvh Rytterknægten

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-07-07 12:43

Tak for det,det må jeg lige ind og tjekkemin egen
gamle lenco mangler en picup og det vil koste det samme at
anskaffe sig den,så får man pc tilslutning med i købet,godt nok.
Manse9933

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 12:50

Prøv lige at gå op i "rediger""indstillinger" faneblad "lyd I/O.....

Der skulle gerne være hak ved "playthrough" (nederst i popup vinduet).......

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 13:08

Hej REFI
"Rytterkonen" har fået lyd på, hun ved bare ikke hvordan?? Lyd i begge højtalere MEN kun udslsg i det ene VU-Meter, det hédder det vel ikke??

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 499 point
Dato : 25-07-07 13:23

Kig lige på samme faneblad igen at det er "jeres" lydkort der er valgt og IKKE Microsoft sound mapper.....

Har I ikke seperat lydkort i heddet det sikkert noget med Realtec AC97......

Helt ovre til højre skulle gerne stå stereo Mix - ellers prøv dig frem med en af de andre.....

Du har åbenbart en lidt anden lydopsætning end mig.....

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 13:29

Hej Refi.
Så er der lyd på det hele, nu ved "rytterkonen" så ikke hvordan hun skal få det over på skive, nå men det kommer vel så småt.
Så Vi takker dig for din tålmodighed og hjælpen i denne omgang og slutter med at give dig points, og takke for andre for deres indlæg.
NU, har "Rytterkonen" oprettet sin egen profil på kandu, så det kan være du hører fra hende senere.
Mvh Rytterknægten

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 25-07-07 13:30

Tak for svaret refi.
Mvh Knægten og Konen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-07-07 13:40

Hun er velkommen....

Den gemmer i wave-format som standard (det kan du så bagefter ændre til mp3 hvis ønskes)....

De fleste brænderprogrammer klarer det....