/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Omdrejningstæller "hopper"
Fra : narhat
Vist : 945 gange
118 point
Dato : 24-07-07 20:09

Hej jeg har lige købt en dejlig puch monza flagskib, men omdrejningstælleren "hopper" kun mellem 0 og 500 rpm. ligemeget hvoreget gas den får.
Er der nogle der kender dette problem eller bare kan løse det?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-07 21:30

Ny wire

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-07-07 22:03

eller måske en dråbe olie i kablet - Wiren

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 118 point
Dato : 24-07-07 22:06

Det kunne være en løs forbindelse. Kontroller ledningerne fra omdr. tæller til tænding, forsyning og stel.

Hvis problemet ikke ligger der, kan du med lidt held skille omdr. tælleren ad, hvis det er som jeg husker dem på de kære yamaha'er, så skal den ramme der holder glasset løsnes hele vejen rundt med en flad skruetrækker. Sidder nok gemt under en sort gummikrans.. Der kan du jo så kigge efter eventuelle løse ledninger og dårlige lodninger.

Muligheden for at en af komponenterne er defekte i elektronikken er der også, den kan jeg desværre ikke sådan lige forklare fejlsøgningen på. Muligvis selve "uret"..

Håber det er til hjælp

DET ELLERS EN FED MASKINE!!

- Anden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-07-07 22:07

Tror at i andre tænker på speedometer kablet, det har jo ikke så meget med omdrejnings tælleren at gøre

- Anden

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 24-07-07 22:18

Du skal skifte tandrem på den.

Hvis det ikke hjælper er der ikke andet at gøre end at få nye indsprøjtningsdyser på den.

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 25-07-07 09:11

Jeg tror at det er en komponent fejl.De informationer som dit instrument modtager,kommer som impulser.Disse impulser omdannes til en stabil jævnspænding,som står i forhold til dine omdrejninger.Er det en komponent der svigter vil det være særlig synlig ved lave omdr.

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 25-07-07 13:20

kan det have noget med batteriet at gøre, da dette ikke er originalt (det ligner noget man har taget ud af et stykke kinalegetøj til 100 kr, det består af 5 hvide celler på størrelse med c batterier der bliver holdt sammen af isolerbånd)?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 13:23

5 celler = 6 V kan det være rigtigt?
Prøv at måle spændingen.
En akkumulator ville nok være det rigtige.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-07-07 13:39

Rystelser der har skabt dårlig forbindelse et sted er en meget typisk fejl.

Kommentar
Fra : narhat

Dato : 25-07-07 19:17

har også tænkt på at skifte til et ordentligt batteri, MEN jeg mangler e bateriholder de 5 celler sidder bare i en lille kasse, er der eventuelt nogen der ved hvor mand kan købe en holder der passer?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-07 19:46

Den laver du selv, en plade med bukkede kanter så batteriet
ikke skrider, en spændebånd om til at holde det.

Godkendelse af svar
Fra : narhat

Dato : 25-07-07 21:17

Tak for svaret taunusanden. det var stelledningen der var tæret godt...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 25-07-07 23:08

Det er sgu lækkert når fejlen er til at fikse