/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citroén og Peugeot
Fra : Fasanvej
Vist : 744 gange
100 point
Dato : 23-07-07 04:16

Jeg har lagt mærke til at inden for de sidste 2 år er der begyndt at køre rigtig mange
af netop disse to mærker. Er der nogen der kan give en forklaring på at de er blevet
så populærer. Franske biler har jo ikke altid haft et særligt godt ry.
Er de mere driftsikker end andre ?. Det er jo næsten hver 3. bil man møder som er en
Citroén eller Peugeot.

Mvh
Fasanvej

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 23-07-07 04:42

De er rekativt prisbillige. Og selvom Peugeot hat haft lidt problemer med brande og sølle garanti fra Peugeot's side er det en ok bil. Citroens senenste grumme katastrofe var BX og det er immervæk en del år siden. Og selvom BX kunne være et værkstedsmæssigt mararidt, ja så kørte den bare godt. Har selv Pug nr to og er glad og fro. Har også ejet en Citroen og det gør jeg IKKE igen.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-07-07 08:08

Franske biler har jo altid været teknologiske nytænkende og har gjort meget ud af at skille sig ud på design.

Nu har de så også fået holdbarheden så efter min mening er det efterhånden nogen af de bedste value for money biler især også når man ser på gensalgsprisen.

Kører selv 30000 km om året i en Picasso 2.0 HDI og har ikke andet end positivt at sige om den bil. Den har nu efter 125 000 km kun været på værksted for at få lavet service.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 23-07-07 08:37

De tyske biler lever på et falsk rygte. At nogen vil betale så høje summer for en biler med 300.000 km på bagen er utroligt. De franske falder hurtigerer i pris men tilgengæld får man meget bil hvis man køber en der er et par år gammel. Vi købte for 3 år siden en peugeot 306 som havde gået 89.000.
I Wv kunne vi ha fået en til samme pris, men så havde den gået 390.000km. Ikke om jeg vil ha en bil med sådan et km tal..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-07 10:52

Det bedste ved Citroén er kørselsmønsteret.
Tja - jeg savner lidt min BX 16, men nu har jeg en Xantia 1.8 og er glad for den.

Accepteret svar
Fra : ibea

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-07 15:23

Hej Fasanvej.
Hele mit aktive liv er foregået indenfor autobranchen.
Peugeot/Citroen har været utrolig dygtige til at designe biler.......
Men..... man er også så dygtige til dette, at man designer om og om og om igen.....
og det vil sige, at såfremt du køber en bil af ovennævnte mærker, så må du betale
for disse forandringer..... d.v.s. at når du vil afhender (måske ikke en ikke særlig gammmel bil)
i bytte med en ny..... ja så er det dig.... der må betale for designet/omforandringen.
Jeg personligt har ikke noget imod franske biler..... men jeg har igennem hele mit liv også
erfaret, at mekanikeren, bilværkstedet m v ofte har sagt.... det er godt vi har de franske
biler.
Hilsen Ibea

Godkendelse af svar
Fra : Fasanvej

Dato : 26-07-07 00:17

Tak for svaret ibea.