/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Profiber IP Telefoni
Fra : piglet
Vist : 718 gange
200 point
Dato : 21-07-07 18:38

Hejsa

Nogen her der har profiber IP Telefoni?

Jeg har fået IP telefoni nu sammen med den internet forbindelse jeg allerede havde hos profiber og det hele virker fint, dog kan jeg overhovedet ikke finde ud af hvor i den router som Profiber har leveret kan ændre det, så telefonen ringer mere end 20 sekunder ved indgående opkald.

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-07-07 19:36

Det har næppe noget med routeren at gøre. Det må være din opsætning ved udbyderen, som skal ændres.

Kommentar
Fra : piglet

Dato : 21-07-07 22:06

Der er bare stort set ingen vejledning fra udbyderen :)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-07-07 00:14

Desværre findes der alt for mange discount udbydere, som er så billige at servicen er sparet væk.
Det er jo ikke guld, alt hvad der glimre i lysets skær!

Kommentar
Fra : piglet

Dato : 22-07-07 00:24

Nu tror jeg så ikke helt at det har så meget med det du kalder 'discount udbyder' at gøre, men mere et opsætnings problem som jeg altså så her prøver at finde hjælp til da der jo må være andre end mig der bruger IP telefoni med profiber....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-07-07 00:50

Det må være en speciel router med telefontilslutning som du har fået fra din udbyder, måske endda med udtag til TV, som det kendes fra andre udbydere.
Sådanne routere kan være låst for den almindelige bruger, men kan måske tilgås med en eller anden software, eller måske direkte fra din browser, ved at kalde på dens gatway adresse, og dermed komme ind i opsætningen.
Det kan være ualmindeligt nyttigt at kunne få adgang til dens indstillinger, men kan med stor ukyndighed, skabe en masse ravage.
Jeg ved at dansk kabelnet benytter en sådan fordeler, men kender ikke meget til denne fiber-fidus!

Kommentar
Fra : piglet

Dato : 22-07-07 00:56

Ja, det er naturlivgvis en router med telefontilslutning...
Som sagt tidligere så kan jeg sagtens komme ind i opsætningen (den er ikke låst). Det drejer sig om et opsætningsproblem som jeg altså så ikke kan finde ud af.
Til din orientering så er der ikke meget 'fidus' i fiber, andet end at det skralder derud af.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-07-07 09:32

Jeg syntes at du skal tage en snak med dine naboer, som også har dette fiber system, for måske står de også med nogle problemer, eller har mere indsigt i systemet.

Kommentar
Fra : piglet

Dato : 22-07-07 10:41

Der er ingen af de omkring liggende naboer der har fået lagt fiber ind, ellers havde jeg naturligvis prøvet det.