/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund der ruller sig i #¤%*
Fra : e.c
Vist : 712 gange
100 point
Dato : 20-07-07 19:45

Vi har lånt en hanhund mens deres mennesker er på ferie.

Den elsker at rende frit på mark og krat.
Men nu har den 3 gange på en uge, rullet sig i noget som lugter afskyeligt.
Vi har skammet den og vasket den med hundeshampoo hver gang...............og det kan den ikke li'

1. Hvorfor gør den det.

2. Hvad kan man gøre for at den skal holde op med det.

Vi havde selv en hunhund for mange år siden der også gjorde det.

Accepteret svar
Fra : maleneoredsen

Modtaget 110 point
Dato : 20-07-07 19:50

Hæ, for dem er det parfume. Hunde kan godt li' fordærvet kød, og en rådden måge er super go til at gi' den helt rigtige lugt. Ja det er frygteligt, men tro mig, det er heller ikke fedt, når man har tømt frituregrydens indhold på bålstedet, og så finder ud af at familien tre hunde bagefter har rullet sig i brugt friturefedt. Så hellere en død måge af to onder. Hvis man skal undgå det, skal man gå med hunden ud, og så finde det rådne dyr og få det fjernet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-07-07 20:01

Hmpf - det er desværre ikke den samme som den ruller sig i.
Det er nye steder hver gang, og vi ser det ikke hvergang med det samme...........men kan lugte det.

Kan man ikke smøre den ind i noget som vi ikke kan lugte, så den er parfumeklar på traveturen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 20:04

Hold hunden i snor, når du går tur med den, så slipper du for de problemer mens du har den til låns

1. Den vil da ikke lugte af shampoo.

2. Hold den i snor, når du går tur med den, men så kan du måske ikke følge med

Du kan ikke opdrage en hund, som ikke er din. Lad ejerne om det. Det drejer sig jo også kun om en ferieperiode.

Desuden er det usundt for hundens pels og hud at blive vasket så ofte med en shampoo.

Så en tur med hunden i snor, så får du også selv lidt motion.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-07-07 20:17

Ja ja Ans - og så få arme og ansigt revet til blods ind gennem krattet.........så hellere vask, om det så skal være uden sæbe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 20:22

Ja ja e.c hvis du har hunden i snor, så bestemmer du vel selv om du og hunden skal en tur gennem krattet.

Det er måske hunden, der går tur med dig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-07-07 20:41

Ok - jeg har næsten fuld kontrol over hunden, og kan kalde den til mig selv om den er på vej til en lækker haremis.
Den går også på plads uden snor.
Indehaveren af supermarkedet hilser så pænt når vi slæber afsted med det halve lager af hundeguf.
Men hunden skal da ud og snuse og drøne rundt.
Men ak og ve - så må jeg nok finde mig i "duften"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-07-07 20:48

Citat
Men ak og ve - så må jeg nok finde mig i "duften"
det tror jeg du bliver nødt til, hunde elsker den slags, særlig efter de er blevet vasket, for at få overdøvet den "afskyelige lugt" af shampo, vores og hundes opfattelse af hvad der lugter godt, er slet ikke ens

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 20-07-07 20:52

Hunde elsker at dufte af "vild natur". Vores dyrlæge mener, damehundene elsker duften.
Har nogen erfaringer med om tæver også ruller sig i "pooh" ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 20:53

Citat
Vi har skammet den

Hvornår bliver den "skammet"

Citat
jeg har næsten fuld kontrol over hunden, og kan kalde den til mig selv om den er på vej til en lækker haremis.

e.c ......du må leve med det i den periode, hvor du er dens "ejer"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-07-07 21:05

Vi skammer kun hunden lige præcis når den laver noget den ikke må - 2 sec. efter er vi gode venner igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-07-07 21:09

Vores damehund rullede sig også i noget det lugtede fælt, og den hoppede selv op i badekarret når vi kom hjem.............................så skulle der vaskes.

Nå men der kom ikke noget godt råd så jeg lukker tråden.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 20-07-07 21:10

Tak for svaret maleneoredsen.
Det kan være, at vi prøver med lidt friturefedt som har stået et par dage.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 21:12

2 sec. efter er i så gode venner, lader du den så løbe igen !!!!!!

Eller hvad sker der så ?

Når hunden først kommer "hjem" har den jo glemt hvorfor den blev "skammet"

Mit bedste råd er, at du går tur med hunden i snor. Hvis i er 2, så tag en bold med, som i kaster til hinanden, som hunden så skal løbe efter. Så får hunden motion

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-07-07 21:18

Det gør Silke osse...
Og jeg skriger "FØJ!!!" og hun ruller en ekstra gang ---og SÅ kommer hun med et glad grin...
Det ER parfume.

ALDRIG shampo med parfume i... ALDRIG shampo, der lugter af nogetsomhelst.
Og så skal han selvfølgelig have et kraftigt FØJ når han gør det.

Hvis Silke ikke kommer, så styrter jeg hen til hende, FØJ'er noget mere og giver hende snor på.

Det ER bestemte steder. Men der kan være MANGE steder. Det kan være rævelort, kattelort, døde fugle, mus eller bare en indtørret frø...

Og så fortæller jeg hende at hun skal lade være når vi nærmer os et interessant sted: "IKKE rulle, husk det nu!" Det forstår hun altså godt.. Men du skal bruge de samme ord hver gang..

Åja, jeg fortæller hende altså også, at jeg synes, hun lugter afskyeligt... Og hun går selv --glad logrende-- ud på badeværelset når vi kommer hjem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 21:19

LOOOOOL

Smid du bare noget friturefedt ud i haven, så skal du ikke gå så langt.

Citat
Nå men der kom ikke noget godt råd så jeg lukker tråden

Det gode råd var, at du selv skulle holde hunden i snor, men det var vel for meget at forlange.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 21:23

e.c

Jeg var seriøs i mine besvarelser om den hund, som du nu er feriepasser for.

God weekend med din feriehund

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-07-07 21:36

Jo da - vel kom der mange gode råd..................men jeg havde forventet et råd om at den så ikke gjorde det mere.

Så tak til alle input.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-07 21:44

Så spørg du ejeren af hunden, når han/hun kommer hjem, hvordan det bliver tacklet, hvis du skal passe hunden en anden gang.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-07-07 11:14

Det skal jeg nok spørge om, når de kommer hjem.
Den gjorde det også tidligere da vi passede den et par dage.

Måske skulle jeg selv rulle mig i et eller andet ................så kan den prøve hvordan det er.