/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Sækkepibe-sang søges!!!!!
Fra : Mille_1907
Vist : 1047 gange
145 point
Dato : 18-07-07 17:36

Kære brugere af kandu.dk!

Jeg er lige kommet hjem fra en ferie i Normandiet. I Normandiet var jeg inde på et museum ved navn Merville Battery. Inde i en af krigsbunkerne var der en tv-skærm der stod og viste dræbte soldater, og samtidig blev der spillet en sang. En sællepibe-sang, som jeg bare skal finde! Min far mener, at det var en kombination af Amazing Grace og The Last Post. Spillet af et stort sækkepibe-orkster. Jeg har ikke selv kunne finde sangen indtil videre. Kan du hjælpe mig?

Mvh. Camilla.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-07-07 18:24

Nøii, det var da vist smukt, hva´?

Den kunne jeg også godt tænke mig at høre

Hanne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-07-07 18:42

Det er da umulig for os at vide, hvorfor skrive du ikke en mail til dem?
Deres hjemmeside: http://battlefieldsww2.50megs.com/merville_battery_museum.htm
Deres email: museebatterie@compaqnet.fr
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 18-07-07 18:48

Til Palle: Det er da nødvendigvis ikke umuligt at vide og man kommer jo aldrig længere hvis man ikke spørger..

Her er et bud på sangen. Hvis du går lidt ned på siden kan du høre albummet. Nr.1 er Amazing Grace og det er alt sammen sækkepibe

http://www.amazon.com/Amazing-Grace-Royal-Dragoon-Guards/dp/B000002WEN

Kommentar
Fra : vith

Dato : 18-07-07 18:53

Her er et link til CD'er med lyde og musik fra krigen, måske er melodien her?

http://www.1940.co.uk/acatalog/Sound_Effects___Broadcasts___Speaches.html

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 18-07-07 21:57

Jamen er det ikke bare Scotland The Brave som altid spilles ved den slags cermonier:

http://youtube.com/watch?v=xA0D3yA4mWQ

Den rykker da enhver forsamling.........

Ziggy99

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 19-07-07 17:44

pallebhansen: Det er da ikke umuligt for jer at vide? Desuden, har jeg skrevet til museet. Men det er et fransk museum, og jeg skrev det på engelsk. Og nogle franskmænd er jo så tro over for deres land, så de ikke snakker engelsk, for fransk er jo et verdenssprog, mener de (:
Skrev for et par dage siden, har ikke fået svar..

boibbo: Det var noget i den stil, men jeg leder efter Amazing Grace kombineret med The Last Post. Ellers tak for hjælpen (:

vith: Tak for linket. Jeg har ikke fundet noget på siden endnu, men jeg kigger videre.

Ziggy99: Jeg kender godt "Scotland The Brave". Det var ikke den. Ellers tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 19-07-07 21:08

Du kan da ikke i alvor mene, at du ligefrem søger eftersækkepibemusik??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-07-07 21:36

Følger spændt med fra sidelinien

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-07-07 06:13

Tuber? li/ly bells___ MÅSKE

PM

Kommentar
Fra : Mille_1907

Dato : 20-07-07 09:36

Sønder: Enten kan man lide det. Eller også kan man ikke. Jeg kan fornemme, at du ikke bryder dig om det
Jeg har altid syntes, at sækkepibeorkestre lød godt.

disken: Jeg har ikke kunnet finde den sang/artist, du henviser til (:

Forresten, har lige fundet ud af, at min mail til museet ikke er nået frem. Prøvede igen utallige gange, men der er vidst noget i vejen med deres mail. Så mit spørgsmål forbliver stadig i det uvisse.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-07-07 15:28

Prøv at søge gennem f.eks. turistkontorer her og i Skotland.