/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kortlæser - hvor er den?
Fra : senja2
Vist : 482 gange
20 point
Dato : 16-07-07 19:06

Hejsa.

Jeg har forsøgt at læse de forrige svar omkring dette, men jeg kan ikke lige finde noget som kan hjælpe mig.

Jeg har købt en Hama USB 2.0 Card Reader 35 in 1. Den flinke ekspedient i butikken sagde at det ikke var svært at installere.

Da jeg satte den i usb stik installerede den også selv og det gik lige som det skulle, men skulle der ikke komme nogle ikoner som jeg kan klikke på for at kunne få flyttet data fra pc til mobiltelefonen?

Jeg har prøvet at gå i stifinder og se under alle flytbare drev men ved alle drev siger den at der ingen disk er i.

Der følger ingen vejledning med kortlæseren, og jeg aner ikke hvordan jeg skal bruge den.
Jeg har xp.

Er der en som kan hjælpe mig?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : senja2

Dato : 16-07-07 19:08

Hej igen

Jeg kan lige nu se der er et ikon som hedder sikker fjernelse af hardware. Hvis jeg klikker på det kan jeg se at USB card reader er tilsluttet placering O eller 0 (nul) ??

Men stadig ved jeg ikke hvordan det virker?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 19:16

Sæt et kort i den skal læsae - så kommer den....

I øjeblikket er den jo "kun" et stykke hardware

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 19:28

Hvis du kigger i Denne Computer vil der ligge en disk. Når du putter et kort i vil den normalt automatisk starte op og åbne en menu hvor du kan vælge hvad du vil foretage.

Kommentar
Fra : senja2

Dato : 16-07-07 19:32

Jeg havde den ene af mine børns kort i, og der skete ingen ting. Da jeg så prøvede med andens kort så startede jo lige som den skulle.

Tusind tak

Ved du hvorfor det ene af kortene ikke dur'. Den virker ok i hendes telefon?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 16-07-07 19:39

Måske det ikke er i den rigtige port. Når der er 35 muligheder kan det faktisk godt lade sig gøre at putte det i en forkert sprække uden den får forbindelse, men prøv dig lidt frem og kig evt i manualen for at se hvilken sprække det er. Held og lykke med det. og ih hvor er det let med en kortlæser ikk.

Kommentar
Fra : senja2

Dato : 16-07-07 20:56

Jeg har nu prøvet flere gange, og det virker ikke. Så det er vist kortet der er noget i vejen med.

Men tak for hjælpen til Jer begge.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 21:27

Ja - kan være defekt kort eller dårlig forbindelse mellem kort og slot.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-07-07 21:28

Hvis det er et kort fra en mobil kan du jo prøve at sætte hele mobilen i (med kort) og se om den så kan læse det.....

Sådan lige inden du smider det ud

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-07-07 21:58

kort fra mobil kan iblandt drille lidt. Jeg har et som kun en telefon vil læse fra og ingen andre kan komme ind og se hvad der er på. Hvad det skyldes ved jeg heller ikke men det funker fint til mobilen og billeder m.m. sender jeg bare via bluetooth til pcen så går det jo nok.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-07-07 22:01

Kontakterne på kortet er nok anløbet lidt så der ikke er den forbindelse som der skal til.
Prøv at rense dem med et viskelæder, gerne med et blækviskelæder, da de sliber lidt mere i kontaktoverfladen.

Kommentar
Fra : ettem1000

Dato : 28-07-07 22:05

hej vender du kortet regtit og hvsd er det for et kort nogle kort skal i en lidt støre kort fot en kort læser kan læse det

Godkendelse af svar
Fra : senja2

Dato : 28-07-07 22:27

Tak for svaret Fijala.