/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
selv vælge værksted?
Fra : kommen
Vist : 459 gange
100 point
Dato : 12-07-07 23:17

Hej.
Overvejer at købe en VW Fox fra 2005 eller (hellere) 2006 og den vil derfor stadig have de 2 års garanti.
Spørgsmålet går på, om man SKAL bruge det forhandler-værksted, hvor den er købt (altså indenfor garantiperioden) eller kan man købe den i f.eks. Jylland (bor på Sjælland) og få lavet evt. rep. og service hvor som helst på Sjælland.??? Er der nogle, der kender loven på det område?

På forhånd tak.
mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-07 23:47

En VW købt i jylland hos en VW forhandler hvor der er fabriksgaranti - kan garanti seviceres overalt på et VW værksted.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-07 00:13

Hvis du tænker på andre end VW værksteder, tja, så kan du få lavet service hvor du vil, for iflg. loven, (hvis der er noget garantien skal dække), skal VW bevise at fejlen skyldes at det var fordi du fik udført arbejdet udenfor VW værksteder.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-07-07 14:56

Garantien dækker sålænge du får udført den service som VW kræver Om det er et VW værksted har ingen betydning.

VH

Kommentar
Fra : kommen

Dato : 13-07-07 18:31

Til alle tre: mange tak for svaret. Da du, pallebhansen, gav den mest uddybende besvarelse, få du tildelt pointene med tak.
mvh

Godkendelse af svar
Fra : kommen

Dato : 13-07-07 18:32

Tak for svaret pallebhansen.