/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ventiljustering Toyota Avensis
Fra : futze
Vist : 1914 gange
50 point
Dato : 12-07-07 18:34

Skal ventilerne justeres på en Avensis 1,8 fra 2000, og hvordan og hvor tit
Hilsen
Futze

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 18:56

Ikke med mindre du har haft den skilt ad......

Kommentar
Fra : futze

Dato : 12-07-07 19:16

Toyota skriver ved 90.000 km mener jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-07 19:28

Så er det noget de gør til service....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-07-07 20:13

CITAT]Skal ventilerne justeres på en Avensis 1,8 fra 2000, og hvordan og hvor tit [/CITAT]
JA_______
UDEN AT HAVE 2 PINDE AT LEGE MED___

Fulgte der garanti med /værkstedsbog = vedligeholdelse.

Ellers MÅ det vel være OP TIL DIG SELV.

Kommentar
Fra : futze

Dato : 12-07-07 20:30

Hvis man ikke kender svaret er det vel ligemeget med at svare ikke!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-07-07 20:48

Jeg kan ikke forestille mig at de skal stilles, alle motorer i dag virker ved hydraulik, og er selvjusterende, ellers er der noget galt.
Hvis dine ventiler f.eks. støjer ved koldstart, kunne det være fordi du trænger til filterskift, og eller, kører med en fejl olie, (for tyk).
De fleste biler, i dag, kan man ikke selv justere ventiler på, hvis det skulle gå så galt, - det kræver som regel specialværktøj.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-07-07 20:51

Citat
Hvis man ikke kender svaret er det vel ligemeget med at svare ikke!

HVORFOR SÅ SPØRGE__Øhh

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-07-07 20:51

Glemte

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 14-07-07 13:29

Den kører med justerbrikker, kan godt justeres efter behov, men ik noget du selv kan, man måler spillerummet derefter måler man skiverne, og regner ud om man skal bruge tykkere eller tyndere skiver.

mvh Nicolai
N.S. Autoservice