/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Stadig knirkelyde
Fra : Hvidtiger01
Vist : 967 gange
25 point
Dato : 10-07-07 22:44

Jeg havde et indlæg inde ang knirkelyde på min ford ka når man gyngede den fra side til side.. Var ikke noget når man presser bilen op og ned.. Der var en der svarede at det måske var gummibøsningerne i stabilisatorne og at jeg skulle prøve, at sprøjte noget silikone på. Jeg har ikke meget forstand på biler, så ved ikke helt hvordan sådan nogle ser ud, men fik da købt noget sillikone og fik sprøjtet forskellige steder, men det hjalp ikke. Jeg lagde så øret helt ind til fælgen hvor en anden tippede bilen frem og tilbage og det lyder som om, at lyden kommer inde bag fælgen på hjulene.. Men ved ikke helt hvad jeg skal gøre for at komme det til livs udover en mekanikker.. Griner.. Meeen har dog ikke lige råd til sådan en lige nu.. Nogle andre svar på hvad det også evt kunne være??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-07-07 01:25

Kan være et udslidt hjulleje, men kan også være led i hjulophæng. Hjullejer plejer især at larme, når man drejer til en af siderne, i moderat fart..

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 25 point
Dato : 11-07-07 09:00

Hvis det kun er når du har trukket håndbremsen er det naturligt.

Kommentar
Fra : zspsyeja

Dato : 13-07-07 19:47

hej hvidtiger
det lyder som det er krængningsstabilasatorene det er galtmed også kaldet kødben.
på nogle modeller kan man skifte bøsningerne, ellers er det hele kødbenet.
har kælenavnet p.g.a. at stabilisatoren ligner et kødben.

Godkendelse af svar
Fra : Hvidtiger01

Dato : 15-07-07 22:19

Tak for svaret stilkene.