/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
nedtagning af glasvæv
Fra : timeglas
Vist : 4516 gange
100 point
Dato : 09-07-07 14:53

Er ved at rive et køkken ned og der er glasvæv på væggene.

Hvordan får jeg det hurtigst lettest ned?

mvh timeglas

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-07-07 15:07

Hvad mener du med at rive køkken ned.
Skal de omgivende vææg også væk. Så er det jo bare den store hammer, ligesom med ungdomshuset.

Accepteret svar
Fra : pipsen78

Modtaget 110 point
Dato : 09-07-07 15:09

Hej

Du står foran et stort stykke arbejde. Du har egentlig to muligheder; Den ene er at finde knofedt og en wallstripper frem. En wallstripper et kraftigt værktøj med en klinge på, som man skraber på væggen med. Hvis du er heldig, så er væven ikke sat for godt op, for aå kan man som regel få det ned i rimeligt store stykker.
Din anden mulighed kræver, at væven sidder rigtígt godt fast. Er der nogle småsteder, der har sluppet væggen, kan du lige skære væven op og komme lim ind under, presse godt til og lade det tørre. Når det hele er klart, så kan du spartle væven ud med sandspartel. Du skal regne med 3 lag med en god og fyldig sandspartel. Men så får du også en glat bund, som du kan gøre hvad som helst ved. Håber det kan hjælpe - ellers skriv mere specifikt...

mange hilsen Pipsen

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-07-07 15:28

jo tak. Jeg må lige prøve at rive lidt i glasvæven og se hvor holdbart den er og ellers så følger jeg dit råd med at spartle ovenpå.

mvh timeglas

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 09-07-07 15:28

Tak for svaret pipsen78.