/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
"Gori" spraygun/malerpistol
Fra : taliskoko
Vist : 3644 gange
50 point
Dato : 08-07-07 20:32

Hey.

Nu har de efterhånden været fremme nogen år, og er der nogen kandu'er der har erfaringer, gode eller dårlige med denne spray-maler-pistol??

Umiddelbart har det kun været vendt én gang herinde, og jeg savner lidt flere erfaringer inden man går ud og bruger mange penge på det.!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 20:35

Medmindre det er et helt træhus er det ikke noget værd....

Svineriet er alt for stort.....

Kommentar
Fra : janik

Dato : 08-07-07 21:54

Jeg kan kun sige at det virker bare .
Jeg er selv murer og hader at male men med gori sprøjtepistol har jeg ikke
nogen problemer med at male..

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 08-07-07 23:27

refi> Det ér et træhus.

Men hvilket svineri om jeg må spørge???

Accepteret svar
Fra : Laika_pigen

Modtaget 50 point
Dato : 09-07-07 00:19

taliskoko

Jeg vil gerne kommentere REFI,s indlæg.

Som maler arbejder jeg også med sprøjtepistoler/anlæg.

Det som han mener med svineri er at det støver ud over det hele med bitte små støvpartikler. De ses faktisk først når man er færdig og det er ikke til at få af igen. Acryl som Alkyd der er ingen forskel.

HVIS du vælger at bruge sprøjte pistol til dit malerarbejde vil jeg råde dig til at dække ALT det af du ikke vil ha svinet til. Så som Vinduer, Dører, Fliser osv. Og flyt forgudskyld dig bil væk og fortæl dine evt. naboer at du skal sprøjtemale den og den dag så de har mulighed for at flytte bilen.

Håber det er noget du kan bruge.

VH Laika_Pigen.

PS: Udendørs vil jeg ALDRIG anbefale at bruge sprøjte da der er alt for mange hensyn som skal tages. Vælger at bruge en god rulle og en god bred pensel som kan holde på malingen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-07-07 10:12

Tja....

Det kunne jeg såmænd ikke have forklaret bedre.....

Det er præcis det jeg mener.....

Da du nu siger det er et træhus - så......

Det er da ikke den dummeste ide, men der skal virkelig afdækkes og "beskyttes".....

Det lægger sig i flere meters afstand (selvom du ikke ser det)....

Så sørg for at ALT der IKKE skal males/sprøjtes er væk eller afdækket.....

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 11-07-07 11:57

Tak for svaret Laika_pigen. Også til dig refi.