/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
glidetapper til låge
Fra : pipsen78
Vist : 781 gange
50 point
Dato : 07-07-07 10:54

Jeg har fået en gammel teaktræsskænk, som jeg har istandsat. Desværre var to af de 4 skydelåger faldet af, da tapperne der sidder i toppen af lågen var knækkede. Og de sidste to låger var jeg nødt til at pille af, for at kunne udføre istandsættelsen helt, hvorved tapperne også der gik itu. Derfor står jeg nu og mangler 8 stk fjedertapper. Tappen er en cylinder med en mindre cylinder indeni, der bliver skubbet ud af en fjeder. Håber jeg har gjort mig forståelig. Jeg har desværre ikke haft held til at finde nogle. Er der nogen der kender et sted, der har sælger disse - evt. i postordre? Eller har nogle liggende?

Pipsen78

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 07-07-07 17:14

Jeg ved ikke hvad de hedder eller hvor du kan købe dem som nye ! ! Men genbrugsforretninger kasserer en del møbler så de kunne måske være behjælpelige. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : pipsen78

Dato : 07-07-07 18:49

Hej Annette

Jeg har osse tænkt på det. Det er nok lige så meget en nål i en høstak, som at finde nogle nye - men klart en mulighed. Tak for rådet, jeg venter dog lige og ser, om der kommer flere forslag.

Pipsen

Accepteret svar
Fra : annette-sejr

Modtaget 25 point
Dato : 08-07-07 08:23

Hej Pipsen
En anden mulighed kunne være en gammel møbelsnedker, der må da være et par tilbage. Sådan en ved måske hvor man kan skaffe dem hvis han ikke selv har. God jagt ! Mvh. Annette

Godkendelse af svar
Fra : pipsen78

Dato : 13-07-07 12:58

Tak for svaret - jeg tror ikke der kommer flere bud - det er jo lidt en niche, så dit (det ene) er bedste bud....

Mvh. Pipsen