/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
må de godt det.......
Fra : tiemaster
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 07-07-07 09:31

hej har lige købt en ny mobil ved samme selskab tdc som jeg havde i forvejen, ville selvføgelig godt beholde mit gamle nummer. men så sagde de at de kostede altså 200 kr ekstra hvis jeg ville det........ hvis jeg fik et nytnummer kostede mobilen kun 1 kr. men jeg skulle a med 201 kr.......

må de godt det...........

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-07-07 09:55

normalt får man slet ikke de billige telefoner hvis man allerede er abonent, så jeg synes du lyder ualmindelig heldig.

Kommentar
Fra : Knulle

Dato : 07-07-07 09:58

Hos sonofon kan man forlænge sit abonnement, og stadig få en billig mobil. Man kan også købe en billig mobil og få flyttet sit nummer fra et andet selskab. Det har jeg lige gjort, og det tog kun 14 dage så var mit nummer flyttet fra telmore til sonofon

Kommentar
Fra : Knulle

Dato : 07-07-07 09:58

Glemte at skrive det ikke kostede ekstra hos sonofon

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 07-07-07 09:59

selvfølgelig får man da de billige abn. det skal de jo bare man har haft det gamle i 6 mdr.. har jeg gjordt masser af gange.. og man pjeler ikke at skal a med de 200 kr

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-07-07 10:00

nu laver de altså selv deres regler, så svaret må være JA, det må de.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 07-07-07 10:20

jeg vil gætte på du har Telia, og der er tiden nu 7 mdr, og et gebyr på 200, samt at man ryger tilbage til start på et xpress abb...

og ja så længe man oplyser at det koster 200 at forlænge sit abb. så ka de hvad de vil ..

D9N

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 07-07-07 10:27

jeg har lige været ude hos telia og ville forlænge mit on abbonement, da jeg havde haft mobilen i 6 måneder og ville ha haft købt en ny billig mobil tlf som jeg har gjort flere gange. men nej nej det kunne man ikke mere nu skal man vente i 9 måneder hvis man vil forlænge sit abbonement og købe en billig mobil ellers koster det 500 kr oven i købsprisen på mobiltelefonen.

venlig hilsen chicapigen

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-07 11:25

Reglerne er simple.Selskabet ejer nummeret og de må tage hvad de vil for at lade dig beholde det og lade dig købe en ny telefon.

Hos Sonofon koster servicen det samme som en ny oprettelse altså 199 kr (er lige steget fra 99)

Hos TDC tager de 200 kr for at lade dig beholde nummeret og hos Telia kan du risikere at komme af med 450.

Hos 3 bliver der regnet ud hvor meget du mangler at betale for at de har tjent på dig, og så er det beløbbet du skal betale

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 07-07-07 14:13

Telia i Horsens tager 7 mdr .-.. samt 199.- for xpress, og intet for telia on

men kun i den ene, den anden er det 7 mdr og ikke noget gebyr ...

D9N

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 15-07-07 14:35

Tak for svaret Kortoververden.