/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjemmelavede Taco skaller ?
Fra : bluesky
Vist : 4919 gange
200 point
Dato : 06-07-07 13:15

Hejsa

For nogle år siden var jeg i USA hvor jeg købte Tacoskaller på dåse som blot skulle steges i olie på panden for at blive superlækre. Jeg har siden (også i USA) søgt forgæves efter dem og det er ikke lykkedes.

Da vi er store Taco elskere her i familien, vil jeg gerne høre om der er nogen på dette forum som har en god opskrift på hjemmelavede Taco skaller (hard shell). Jeg har forsøgt forskellige opskrifter fra diverse sites men resultatet har været skuffende. Derfor er der Taco elskere, som selv laver deres skaller og som vil dele deres opskrift med os ?

På forhånd tak
Bluesky

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-07-07 13:19

P.S jeg har prøvet den opskrift fra dk-kogebogen som findes her i arkivet men mangler stadig den "rigtige" krydrede smag

Bluesky

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-07-07 13:32
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-07 14:08

Santa Maria A/S, Ringager 4C, 2605 Brøndby
Telefon. 4396 7900

prøv at ringe til santa maria og forhør dig om nærmeste forhandler hvor de rent faktisk har dem på lager

http://www.santamaria.dk/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p4c&c=4&s=1&id=90

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-07-07 17:14

Hejsa igen

Jeg kender godt de færdiglavede skaller fra div. producenter, men det jeg er på jagt efter er en god opskrift på at lave dem selv idet jeg herved selv kan styre hvor sprøde de skal være. Så altså ikke færdiglavede men din egen opskrift op skaller.
Men tak for jeres input

Bluesky

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-07 17:19

nååeehh- det er vel din indledende bemærknng om din begejstring for dem på dåse

led efter tacos/enchilladas/burritos - så finder du de originale opskrifter (måske)

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-07-07 20:47

Hej Miritdk

Laver S.M. dem på dåse ??

Den som jeg fik på dåse var lagvis af "rå" skaller som blev sprøde og med mere bid når de kom på en varm pande med olie. Det er dette bid jeg savner

Bluesky

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-07-07 21:36

ved det ikke - men fik at vide at det var noget instant noget der var hammergodt

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 07-07-07 00:47

den er her så må du selv forsøge dig

Taco Skaller

Majsmel (stenmalet), palmeolie og salt (0,5%).

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-07-07 18:49

Hej Betonjens

I hvilket forhold skal de enkelte ingredienser være - er palmeolien til stegning eller skal den i dejen ?
Har du selv prøvet denne ?

Bluesky

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-07-07 19:54
Accepteret svar
Fra : betonjens1

Modtaget 200 point
Dato : 08-07-07 01:44

Tag 300gr. mejsmel kom 1 deciliter palmeolie og lidt salt ælt dejen til den bliver fast og til at rulle ud lad den hvile i en time rul den ud i ganske tynde plader skær dem ud med en kniv,du kan selv mærke om der skal mere mel eller olie i dejen

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 08-07-07 01:45

ps. de skal koges i olie

Godkendelse af svar
Fra : bluesky

Dato : 10-07-07 10:20

Tak for svaret betonjens1.

Den prøver jeg, da weekendens forsøg med en blanding af kogte majsgryn og hvedemel gav nogle udemærkede burritos (tør pande) men en dårlig kopi af indiske pompadoms ved oliestegning - men stadig ikke gode skaller.

Så jeg prøver din opskrift næste gang - Bruger du majsgryn eller majsmel ?

Bluesky