/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hunden skulle halal slagtes!!!
Fra : WakinyanKiza
Vist : 1070 gange
100 point
Dato : 05-07-07 11:49

Ja... så er der sket det at jeg IGEN har måttet tage en hund til mig fordi et dumt svin endnu engang ikke gad have sin hund længere...
Det er åbenbart min skæbne ALTID at være dér hvor det sker, når det handler om dyr der ikke har det godt. Eller også er jeg bare så dum at jeg altid siger ja til at hjælpe div. folk og institutioner med at finde nye hjem til disse vidunderlige hunde. Nå.. men sagen er den at jeg fik reddet den inden den om aftenen skulle have været aflivet af ejeren selv, med en kniv, og nu sidder jeg på 12. dagen, med en lille hvalp der savner et godt, tålmodigt og ikke mindst blivende kærligt hjem med have og masser af tid til den. Jeg skal gennem kredsformanden for dyrenes beskyttelse kende de nye ejeres navn og adresse, da hunden IKKE må sælges videre, men løbende skal tilses, så de er sikre på at den har det godt. Vi går ud fra at de nye ejere, der har rent mel i posen, tillader dette. Denne ordning er for at undgå useriøse henvendelser, da racen normalt er en dyr hund at erhverve sig, og at der kan være mistanke om at den bliver solgt videre.

DATA:
Race: Amerikansk Staffordshire Terrier
Alder: 4 måneder
Sind: Kærlig, legesyg, meget social med mennesker og helst andre hunde
Farve: Tigerstribet (brun/honning)

Vi har fået hende undersøgt hos dyrelægen og givet hende ormekur, loppekur m.m. for en sikkerheds skyld... så vi tager 1500,- for hende. Dog kan vi tale om prisen hvis vi vurderer at de nye ejere er perfekte for opgaven

Jeg har dagligt ringet rundt, sat annoncer op på nettet og andre steder, men de fleste der ringer arbejder fuldtid, hvilket ikke er påskønnet da hun har seperationsangst efter at have været lukket inde 12 timer ad gangen. Hun kommer på marken med os ca. 2 timer dagligt og elsker at være ude, fange sommerfugle, grave huller, lege med andre hunde og bare nyde livet i kantakt med andre væsner... men alene bryder hun sig ikke om. Hun er heldigvis en skøn hund som hurtigt tager ved lære... derfor vilel vi ikek få hende aflivet, da vi mener hun bliver en rigtig god hund. Vores egen på 2½ fik vi også fra en mand som ikke behandlede hende godt... men hun var 9 -10 måneder, og vi har ikke kunnet få hende socialiseret... derfor, er det vigtigt at den nye familie enten har hund/hunde selv eller ofte mødes med andre.

Se evt.: annoncen under "ny kærlig familie søges" på www.dogfinder.dk

Mit spørgsmål er så...
Er der nogen her inde der kender en kilde til annoncering eller et nyt hjem til hende?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 05-07-07 11:57

Hvorfor annulerede du det andet spørgsmål,,,,? de er jo ens.

Desværre kan jeg ikke hjælpe, men er glad for, at der findes mennesker som dig.

Kan den tidligere ejer ikke meldes til politiet, det er da forbudt det han ville have gjort.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 05-07-07 11:59

Hej. Jeg annullerede det fordi linket jeg havde skrevet pegede et forkert sted hen...

Jeg har skam meldt ham, men det kære danske politi giver mig det samme svar hver gang " Vi har ikke kapacitet til den slags opgaver"

Så med andre ord... de er skide ligeglade med dyrs velfærd!

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 05-07-07 12:03

hvor er du bare en super hunde elsker må jeg sige..... jeg ejer selv to af denne skønne race amstaff .... og forstår slet ikke at man kan gøre sådan noget ved en hund uanset race....
prøver hvad jeg kan gøre for at den finder et godt hjem... og forhør mig af ved div venner vi har ( ordentlige hunde venner vi har )

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 05-07-07 12:05

Ja det er trist, at det er sådan.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 05-07-07 12:09

Tak "Madamme"

Ja det er en skøn hunderace blot de bliver behandlet ordentligt og man ikke "trikker" den af... for den ER jo fysisk en meget stærk hund.

De forbandede unge mennesker der har denne hund som potensforlænger skulle skydes!

Mit syn på unge invandrere der står og sparkertil deres hunde som de gør hér hvor jeg bor... de må have meget små penisser!!!!

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 05-07-07 13:09

jeg giver dig totalt ret... de har i hvertfald aldrig haft et kærligt hunde hjerte som vi normale mennersker har.....
de skulle have samme tur selv

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-07 13:15

Har du mødt hvalpens forældre? Hvor kommer hvalpen fra??
Hvordan kan du vide, at det er en amstaff? Har hun stambog?

Jeg synes, det lyder som noget DYBT vrøvl, at nogen vil halalslagte en 4 mdrs. amstaff-hvalp. Om nogen så er det da en hund, der er penge værd for folk, der ikke tænker på andet!

Men den lille hvalp har været heldig, at hendes familie ikke har kunnet overskue at sælge hende. Og at du har været naiv nok til at tro på halal-fortællingen.
FIK du hende, -uden at betale noget for hende??

Sandsynligvis har du allerede fået henvendelser fra nogen, der vil have hende. Eller også får du det sikkert snart. Hvis folk bor til leje, så husk lige at sikre dig, at de KAN få tilladelse til at have hvalpen. Ring til deres boligkontor. Det er ikke nok at tage de eventuelle nye ejeres ord for gode varer.
Her i bebyggelsen er der kommet forbud mod såvel amstaffer som andre kamphunde. Fordi der har været nogle rigtig grimme overfald. De bliver jo ikke ved med at være små søde hvalpe.

Og der kommer forbud flere og flere steder.....

Men jeg håber det bedste for dig og den lille hvalp...

Kommentar
Fra : Mosekongen

Dato : 05-07-07 13:29

Hvor er det dejligt at høre at der nogen der elsker hunde, vi har selv en som skulle aflives fordi de ikke kunne have den mere den var kun 4mdr. jeg kan desværre ikke tage den selv om jeg gerne ville har desværre ikke råd da jeg er Pensionist vi har ellers stedet til den vi bor hrlt aflene ved en mose og skov nede på Lolland

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 05-07-07 16:06

Birgitta
Jeg synes du er underlig når du skriver at jeg skriver noget vrøvl!!! Jeg har stort kendskab til hunde da min far har opdrættet politihunde i 35 år og ved en del om det "dårlige" miljø hvor hunden kommer fra, fordi jeg har arbejdet som SSP'er i området. Jeg synes at du skal vide at jeg i samarbejde med en kredsformand for dyrenes beskyttelse, har kendskab til at andre af hans hvalpe fra samme kuld ER blevet aflivet.

Så inden du dømmer og fortæller mig hvor naiv jeg er, så burde du måske tillade at folk kan tænke selvstændigt uden din mening. Der ER rent faktisk folk der gør dette... og så kunne det være at du skulle kigge lidt på www.alledyrsret.dk så kan du se med egne øjne hvordan mange afliver med spade og skovl m.m.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 05-07-07 16:07

Birgitta...
Desuden er jeg selv hundeejer med en tæve af samme race, så jo - du kan tro jeg ved hvad en amstaff er.

Der er ingen papirer på hende så nej, hun har ingen stambog. Dette er i mine øjne også ligegyldigt i dette tilfælde hvor jeg bare søger et godt trygt hjem til hende.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-07 17:40

Jeg siger ikke, at alt hvad du siger er vrøvl!!!!!
Jeg siger, at det med halalslagtning af en amstaff-hundehvalp på 4 mdr. -DET er noget vrøvl.

Og jeg undrer mig over, hvordan du har fået hunden???
Har de bare givet den til dig?
Hvis den er blevet fjernet af politiet på grund af vanrøgt, så må du vist ikke sælge den.
En kredsformand i Dyrenes Beskyttelse har ikke myndighed til at fjerne hvalpen.

Hvis DU personligt har "reddet" hunden, så er det tyveri. Og nye købere vil være hælere. De burde vide, at en amstaff-hvalp koster mere end 1500 kr.

Det ER nu engang sådan her i Danmark, at en hund lovmæssigt bliver betragtet som en ting.
Så selv om det er al ære værd, at du "redder" den, så er det altså stadig ulovligt. Og nye købere vil også blive lovovertrædere.

Hvis du vil hundens bedste, så sørg for at få papirerne i orden.

Hunden er vel stadig registreret i den tidligere ejers navn i Dansk Hunderegister?
Det betyder, at første gang den kommer til dyrlæge, så vil man finde ud af at den har en anden ejer. Sådan ER der altså stjålne hunde, der bliver fundet.
Og det ville være forfærdeligt for den stakkels hvalp, hvis den endnu en gang måtte skifte hjem...

Men jeg ved godt, hvorfor du bliver så sur. Det er for at undgå at svare på mine HELT relevante spørgsmål.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 05-07-07 17:49

Birgitta...
Nu synes jeg at du skal holde op. Og det mener jeg.
Jeg har hverken stjålet hunden eller noget som helst andet og hunden HAR været til dyrlægen!!! Hvad tror du selv!!! Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at denne kredsformand har givet mig hunden eller noget som helst andet. Jeg har fået hunden af hundens ejer fordi han ikke ville have den mere... hvalpen er fra hans eget kuld hvalpe som hans hundhund har fået... og så tror jeg heller ikke jeg gider fortælle dig mere. du er tydeligvis kun ude på at skabe opmærksomhed omkring dig selv..... jeg oprettede ikke dette indlæg for at få smidt en masse LORT i hovedet. at jeg sælger hunden er fordi jeg SELV har haft en masse udgifter til dyrlæge osv... og det rager ikke dig! Du skal passe din egen næringsvej... og det mener jeg.

Til jer der har vist positiv interesse, er jeg stadig lydhør overforo evt. ny familie til hvalpen, og tak til jer der allerede har ringet.

Vi er heldigvis en masse mennesker på denne jord der kan se ud over vores egen næsetip og gider gøre noget for de mennesker OG dyr der ikke har har det let. Og selvom man ikke har papirer (af forskellige årsager) bør det være en ret at kunne få et godt liv.

Jeg besvarer ikke længere indlæg fra brugeren Birgitta da jeg synes hendes (hans) underlige administrative og beskyldende skriverier er spild af tid.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-07 18:09

Det er DIG selv, der siger, at "der ingen papirer er på hende".

Hvis hun ikke er registreret endnu, så er det i sig selv ulovligt. Alle hunde i Danmark skal registreres inden de fylder 4 mdr. Så det skal du se at få gjort. Så har du også papir på at hun er din og du har ret til at sælge hende eller overdrage hende til andre.

Det er DIG selv, der blander "kredsformanden for dyrenes beskyttelse" ind i det, som om han/hun er en slags autoritet.
Hvis DU er ejer af hunden, så er det DIG, der kan stille krav til den nye ejer.

Det er synd, du bliver så vred. For jeg gør dig faktisk bare opmærksom på nogle ting, som du nok kan have brug for at vide når du ønsker at videreformidle den lille hvalp til et GODT nyt hjem.

Jeg er slet ikke i tvivl om, at du handler af et godt hjerte. Men hvis ikke du sørger for at følge loven, så risikerer du at gøre mere skade end gavn.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 20:44

En stor tommelfinger OP til WakinyanKiza , som er en sand dyreven .

En stor tommelfinger NED til Birgitta, som på ingen måde bidrager konstruktivt i denne tråd. Tværtimod .

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-07-07 20:51

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 21:43

Citat
Jeg skal gennem kredsformanden for dyrenes beskyttelse kende de nye ejeres navn og adresse, da hunden IKKE må sælges videre, men løbende skal tilses, så de er sikre på at den har det godt. Vi går ud fra at de nye ejere, der har rent mel i posen, tillader dette. Denne ordning er for at undgå useriøse henvendelser, da racen normalt er en dyr hund at erhverve sig, og at der kan være mistanke om at den bliver solgt videre.

Citat
Vi går ud fra at de nye ejere, der har rent mel i posen, tillader dette. Denne ordning er for at undgå useriøse henvendelser, da racen normalt er en dyr hund at erhverve sig, og at der kan være mistanke om at den bliver solgt videre.

Nye ejere, der har rent mel i posen !!!!!!!

Jeg kan godt forstå Birgitta, det jeg har læst på kandu, så er hun en sand hundeven/ejer.

Citat
stl_s

Dato : 05-07-07 20:44

--------------------------------------------------------------------------------
En stor tommelfinger OP til WakinyanKiza , som er en sand dyreven .

En stor tommelfinger NED til Birgitta, som på ingen måde bidrager konstruktivt i denne tråd. Tværtimod .

Jeg forstår ikke den tommelfinger ned til Birgitta.

Hun tænker da også på hundens ve og vel, som spørgeren gør eller !!!!!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-07-07 21:48

Citat
Hun tænker da også på hundens ve og vel, som spørgeren gør eller !!!!!

Sikkert, men så syntes jeg at hun skulle prøve med en anden attitude, så man gad lytte til hende. Jeg forstår udmærket, at spørger blev træt af den anklagende tone.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 21:55

Ja ja ja , du kender måske spørgeren !!!!

Som jeg "kender" Birgitta på kandu, så er der da intet ondt i det, der bliver spurgt om.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 05-07-07 22:03

Nej, jeg kender hverken spørger eller Birgitta. Jeg har sagt hvad jeg mener om Birgitta, og lad det så være ved det.

Som jeg ser det, har spørger udmærket styr på hvad der skal ske, og hvad der er bedst for hvalpen. Birgittas ubehagelige anklagende tone, mener jeg slet ikke hører hjemme her. Jeg går ud fra, at vi alle sammen er dyrevenner, så skulle vi ikke holde sammen om dyrernes vè og vel, i stedet for at kaste med mudder efter hinanden .

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-07 22:34

Citat
Som jeg ser det, har spørger udmærket styr på hvad der skal ske, og hvad der er bedst for hvalpen.

Det har spørgeren sikkert

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 06-07-07 00:30

hold nu fred..

Der var én enkelt mening med denne tråd... og meningen var så absolut ikke mudderkasting. Kandu er et udemærket eksempel på at der sidder nogle få "regelryttere" derude der er med til at forsinke og forværre mange meget enkle sager i dagens danmark. Se bare hvordan det går de stakkels mennesker der lider under regeringens lange og besværlige papirarbejde i alle slags sager... jeg forstår sku godt at nogen vælger at melde sig helt ud af samfundet! For hvor bliver medmenneskeligheden af og omsorgen? Alt handler om love og regler... og nogen har så fattigt et liv, at de absolut MÅ pointere hvad der er rigtigt og hvad der er forkert. Selv politiet sagde at jeg selv måtte finde en løsning på "problemet" da de ikke havde kapacitet til at gå ind i det... De der sidder og tror at alt her i livet kan og skal gå "efter bogen" er nød til at vågne lidt op... hvis det var ulovligt at sælge hunden uden papirer, havde politiet nok selv "konfiskeret" hunden eller i det mindste fundet en anden løsning... men hvis du (bigitta) syntes at jeg skal følge loven og ikke sælge hunden... så synes du måske hellere at jeg bare skulle give den bort som en sæk rådne kartofler????

I mit univers, behandler folk der har betalt penge for noget (dyr eller ting) med mere respekt end noget de har fået... derfor er det for mig en selvfølge at tage penge for hvalpen.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 06-07-07 00:31

stl_s.... tak for støtten... rart at vide at jeg ikke er alene med min store kærlighed til dyr... regler eller ej.

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 06-07-07 00:45

WakinyanKiza

du er et dejligt hunde menneske når du bla gør som du gør , hjælper andre dyr....
du er en af mine *G*

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-07-07 01:00

Citat
''All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing'' > Edmund Burke

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 06-07-07 08:36

Tak "madamme" jeg prøver i hvert fald.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-07 15:34

Tak for din opbakning, ans.

WakinyanKiza, som du også kan se i kolonnen til venstre for denne tråd, så er jeg den bruger med flest accepterede svar i denne gruppe (hunde), -så ans' bemærkninger kommer ikke ud fra et personligt kendskab mellem os IRL, men udelukkende ud fra mine kommentarer her på kandu.

Du har HELT misforstået mig, WakinyanKiza.
Jeg er IKKE ude på at genere dig.
Det er virkelig en SVÆR opgave, du har sat dig for.
For du står med en amstaff-hvalp som du søger SERIØSE nye ejere til.
Men du har ingen stambog på hunden. DET i sig selv ville skræmme de fleste seriøse købere væk.
Og hunden er formodentlig ikke engang registreret endnu selv om du siger den er over de 4 mdr.

Dog kunne det tænkes, at du fandt nogen, der elskede og kendte racen og havde personlig erfaring med racen, -som ville give hvalpen en chance.

Men inden en seriøs køber overhovedet udsætter sig selv for et møde med sådan en hvalp --som ALTID er mega-vidunderlig-- så KOMMER spørgsmålene.
Nogenlunde de samme spørgsmål, som JEG har stillet. Og køberen vil HELT sikkert komme meget hurtigt ud af røret med et "tak-farvel" hvis du møder HAM/HENDE med den samme fornærmethed som du har mødt MIG med.

Jeg har aldrig prøvet at sælge en hvalp. Jeg har INGEN opdrætter-erfaring.
Men jeg har købt hvalp nogle gange efterhånden hos seriøse opdrættere.
Og jeg VED at seriøse opdrættere IKKE bliver fornærmede over at man stiller spørgsmål. Det viser bare, at man interesserer sig for hvalpens ve og vel. Og det giver mulighed for at opdrætteren kan stille spørgsmål til køberen om hvalpens fremtid.

Du er ikke opdrætter. Men du er i opdrætters sted fordi du prøver at skaffe et hjem til en hundehvalp.

Hvis det var mig, der skulle købe den lille hundehvalp (og jeg kan garantere dig for, at jeg både har hundeerfaring og er yderst seriøs hundeejer) -Så ville jeg betinge mig, at du først skulle få hvalpen registreret i DIT navn. Derefter ville jeg kunne købe den uden risiko for at miste den igen.
Og det er IKKE et spørgsmål om kroner og ører. I sidste ende er det til hvalpens bedste, at overdragelsen til den nye ejer kan ske på lovlig og bertyggende vis.
Du forbedrer hvalpens odds ved at få ordnet hendes papirer.

Gå ind på Dansk Hunderegisters hjemmeside og se, hvad du skal gøre, eller ring og snak med dem.

http://www.hunderegister.dk/

Hunden skal enten chippes eller øretatoveres. ---Det er lidt underligt, at dyrlægen ikke har sagt det til dig ved undersøgelsen af hvalpen. For det er dyrlægen, der skal foretage registreringen.

OG når hunden er registreret så har du også mulighed for altid at kunne bevise, at det var lige netop DEN hund, du videregav/solgte til de nye ejere. En ting, der kan være praktisk, hvis du opdager, at hunden ALLIGEVEL bliver solgt videre.

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 06-07-07 19:22

Citat
som du også kan se i kolonnen til venstre for denne tråd, så er jeg den bruger med flest accepterede svar i denne gruppe (hunde)

Og det gør dig til ekspert??? Jeg kan jo tydeligt læse at du ikke ved et hak mere end jeg selv... jeg har jo netop prøvet dette mange mange gange før... men har nu en anden hund som ikke accepterer den nye, så jeg dermed ikke ret længe kan være plejefamilie. Hvis du ikek forstår dette er du sku for dum.

Stop nu... vi gider ikke læse dine årelange skriverier om dig selv og dine meninger. Hvis du ikke kan forholde dig til trådens spørgsmål (altså selv er interesseret i hunden eller kender nogen der kunne være det) så synes jeg du skulle klappe i. Jeg er eddermame træt af alt dit vrøvl.

Godkendelse af svar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 14-08-07 11:18

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 14-08-07 16:16

Selv tak