/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
arv
Fra : Rosalinde63
Vist : 908 gange
100 point
Dato : 04-07-07 16:52

sos...sos.... smiler.... har brug for nogen super gode svar til det spørgsmål jeg stiller jer nu .
Jeg har en dreng på 11 år vis far døde for 3 år siden, han var dybt alcoholisk og jeg smed ham ud da min dreng var 3 mdr gammel og min søn have ingen kontakt til ham, jeg for så i vide for 3 år siden at han var død på hvidover hospital, jeg ringer der til og spørger om der var noget jeg skulle forholde mig til med hensyn til min søn, da hans far kun var omkring 45 år da han døde
Lige netop i dag har jeg fået kontakt med hans farmor og hun kommer til at snakke over sig hun spurgte mig om mathias have fået penge af sin far for det have hans 3 drenge i jylland.
det..... HAR HAN IKKE ...kan i fortælle mig hvad jeg nu skal gøre,
kan jeg gå til skifte retten og få nogen svar,
kan de gå 3 år tilbage,
jeg vil kræve min søns ret hvordan for søger jeg fri proces hos en Advokat
kan en sag gå hen og blive forældet og er den forældet hvad gør jeg så
vis der er penge til min søn så skal han have dem det er hans ret,
uanset hvad så er han vel arving på lige fod med sine søskene fra jylland
jeg håber virkelig på nogen gode svar det her er meget vigtigt for min søn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 16:58

Fat i skifteretten - din søn har krav på sin arv....

Men arvingerne har åbenbart ikke fortalt der var et barn mere....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-07-07 17:03

Ja, du skal henvende dig til skifteretten og forklare, at der ikke blev oplyst, at din søn var arving efter sin far.

Om der så er nogen regler der ligger til grund for, at I ikke har fået besked, ved jeg ikke....der kan være noget med, at når boet ikke indeholder særlig store værdier, kan det blive frigivet til den af de efterladte der står for boet (har været kontaktperson i skifteretten).

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 17:08

Citat
om mathias have fået penge af sin far for det have hans 3 drenge i jylland.

Det kunne være en livsforsikring og så er det ikke sikkert der er noget at hente.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-07-07 17:35

Ved lamillien i jYlland noget om Mathias? Er faderskabet fasrslået?

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 110 point
Dato : 04-07-07 17:44

Hej, hvis du gerne vil vide dine rettigheder og pligter - før du kontakter myndigheder, så skriv til www.retograad.dk de har en side hvor man indtaster sit spørgsmål og så mener jeg de skriver det kan tage fire dage - men de plejer at svare med det samme.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 04-07-07 19:45

Hvis dit barn var under 18 (og det var han jo!), så skal arven forvaltes til han bliver myndig. Og det vil også gælde de andre børn. Så arven er der vel endnu...!?

Der kan evt. også være tale om en udbetaling fra fagforening, forsikring eller andet.

Men ring til en advokat. Det koster ikke noget at spørge! Og da slet ikke, hvis du ringer til skifteretten. Det er den ret, hvor han havde bopæl, da han døde.

For selvfølgelig skal din dreng have sit - og tvangsarven kommer de andre ikke uden om.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 04-07-07 21:34

"fået penge" kan jo dække så meget.

Der er et begreb der hedder 'udlagt til begravelsesomkostninger' - d.v.s. at den af arvingerne der forestår begravelsen får de små penge der evt. måtte være i boet (var afdøde alkoholiker, så er det jo ikke usandsynligt at boet ikke var ret stort). Vedkommende kan jo så godt af principielle grunde have valgt 'frivilligt' at dele beløbet til de tre drenge.

Så der BEHØVER ikke at være noget galt. Men skifteretten kan sige hvor stort boet var.

Godkendelse af svar
Fra : Rosalinde63

Dato : 04-07-07 22:20

Tak for svaret jomfruane.
jeg har skrevet til dem så håber jeg kommer videre med det hele
hejsa fra Rosalinde63