/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
udskrivning af 3D tegning
Fra : MayniaQ
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 04-07-07 11:09

Jeg har et problem med at udskrive 3D-tegninger i autocad 2002. Jeg vil gerne have dem ud med overflader på, men det kan jeg ikke få den til. Det ser hele tiden ud som om klodserne er gennemsigtige :( Nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-07-07 12:15

Hvis du insisterer på at printe fra autocad (hvilket jeg ikke vil anbefale) må du sætte dig ind i plot styles.

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 04-07-07 13:04

Hvordan skal jeg ellers gøre det?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 04-07-07 13:34

Jeg ville vælge at printe fra 3ds MAX, men det kræver jo programmet. Ellers bruger jeg sketchup som kan downloades gratis, men vist ikke i en version der printer.
Jeg har aldrig orket autocad fordi det netop kræver en længere periode hvor man skal sætte sig ind i nogle komplicerede procedurer.

brug alverdens tutorials - det virker mere overskueligt end hjælpfunktionen.

prøver lige at lede efter en brugbar

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-07-07 14:24

du kan skravere nogle af fladerne. det giver et helt andet billede når du printer. jeg synes iøvrigt at det virker udmærket med at printe tegninger ud.

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 04-07-07 14:28

Jeg er vant til at bruge nyere versioner af autocad og der kan jeg nemt få det til at virke. Fladerne skal ikke skraveres, det er solider og burde kunne printes ud med overfladefarverne på.

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 04-07-07 15:09

Hvordan du skal gøre afhænger af om du vil plotte fra model eller paper space !

Har du prøvede at checke om din 3d tegning er okay ?
(stå i model space of skriv hide på comando linien + retur)

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 04-07-07 15:34

Det er lige meget om jeg plotter fra model eller paper space. Jeg ender med det samme resultat... og det med hide på comandolinjen har ikke noget med det at gøre. Det er først når jeg printer ud at overfladerne forsvinder...

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 04-07-07 15:48

Jo lidt har hide med det at gøre, for kan man hide kan man også plotte det hide.

Jeg kan ikke huske om der i Acad 2002 inde i plot ,i højre side, er et sted hvor man skal sætte flueben, der står noget i stil med "plot med hide overflade, på engelsk selvfølgelig.

Hvis ikke!
Så kan du prøve lige før du vil gå ind i plot.
Skriv mview på comandolinien - retur
hi - retur
on - retur
lav en grosing over teningen - retur

også plot som sædvanlig

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 05-07-07 08:11

Programmet kender ikke komandoen mview, og der er ikke noget sted jeg kan sætte flueben ved noget med hide...

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 05-07-07 11:54

Det er længe siden at sidst har arbejdet Acad 2002, så jeg prøver lige at tænkte lidt....

Du kunne evt. prøve "hjælp" også skrive "hideplot" også se hvad de skrive...

Øhh - Det er en fuldvers. af Acad 2002 du sidder med og ikke en light vers, vel ?

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 05-07-07 13:45

Nu kunne jeg få kommandoen frem, men det hjælper ikke... den skriver 0 objects found. Jeg kan ikke markere noget.